Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Toyota Avanza Baru 2012 (1.3E,1.5E, 1.5G, 1.5S)



Toyota Avanza baru 2012 telah pun dilancarkan baru-baru ini. Toyota Avanza baru ini telah diperkenalkan di Indonesia pada penghujung tahun 2011 iaitu sedikit awal dari Malaysia. 


Toyota Avanza baru 2012 di datangkan dengan 4 varian sebagai pilihan dengan kapasiti  enjin 1.3 liter dan 1.5 liter, di mana varian 1.3E liter ditawarkan kotak gear manual manakala untuk 1.5E, 1.5G, 1.5S pula kotak gear automatik. 


Totota Avanza 1.3E dilengkapi enjin berkapasiti 1.3 liter yang menghasilkan kuasa 91ps dan 117Nm tork maksimum. Enjin berkod K3-VE 4 silinder sebaris itu sudah popular untuk model kompak terlaris di Malaysia, dilengkapi ciri 16 valve DOHC, rantai pemasaan (timing chain) dan sistem VVT-i yang berupaya menambahkan kuasa dan kelancaran enjin, selain beroperasi lebih cekap dan ekonomi.


Bagi Varian 1.5E, 1.5G dan 1.5S, kesemua model itu dilengkapi enjin berkapasiti 1.5 liter berkod 3SZ-VE dengan keluaran kuasa kuda setinggi 103ps dan 136Nm tork maksimum. Enjin sebaik itu turut dilengkapkan dengan sistem VVT-i yang mampu membantu penjimatan bahan api. 




Inilah dia ruang dalaman (interior) Avanza baru ini. Nampak kemas, elegan dan menarik. Ruang dalamannya cukup luas dan selesa untuk 7 orang penumpang. 


Terdapat juga perubahan kosmetik di bahagian luarannya yang kelihatan lebih sporty, terutamanya di bahagian depan dan belakang, termasuk lampu utama depan dan kombinasi lampu belakang rekaan terbaru.


Bampar depan termasuk jeriji, begitu juga rekaan keseluruhan bahagian belakang termasuk bampar, didapati penampilan Avanza baharu ini tidaklah menghampakan.


Menurut sumber, Avanza baru ini mempunyai ciri pemanduan dan kestabilan yang telah dipertingkatkan berbanding Avanza generasi pertama. Toyota sudah menaik taraf sistem ampaian baru di bahagian roda depan dan belakang yang menyerap hentakan lebih baik untuk perjalanan yang lebih lancar dan selesa.


Jom kita terjah pula harga setiap varian Toyota Avanza baru 2012 ini :-






Harga paling rendah untuk Avanza baru ini ialah RM63,864.00. Pada pendapat saya harganya kompetitif jika dibandingkan dengan harga MPV di dalam kelasnya.  


Nampaknya Toyota Avanza baru ini akan bersaing dengan Proton Exora Bold yang baru sahaja dilancarkan baru-baru ini.


Apa pendapat anda tentang model baru Avanza ini? Kalau anda hendak melihat model ini dengan lebih dekat silalah berkunjung ke mana-mana ajen jualan Toyota seluruh Malaysia. Manalah tahu rupanya kereta inilah yang anda nantikan selama ini...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget