Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Diskaun Kompaun Trafik DBKL 1 Februari - 29 Februari 2012




Diskaun Kompaun Trafik DBKL akan ditawarkan bermula 1 Februari - 29 Februari 2012 oleh (DBKL) kepada pesalah trafik. Diskaun saman trafik DBKL ini ditawarkan sempena Hari Wilayah Persekutuan yang disambut pada 1 Februari 2012. 


Melalui Pemberian diskaun kompaun trafik DBKL selama sebulan itu, bayaran kompaun dikurangkan kepada RM30 bagi setiap kesalahan.


Kompaun trafik yang terbabit ialah kompaun yang dikeluarkan sebelum 1 Mac 2011 yang kebanyakannya membabitkan kesalahan trafik.




Setiap kesalahan trafik biasanya dikenakan kompaun sebanyak RM100 seperti kesalahan lalu lintas, halangan berada di kawasan garisan kuning, halangan berada di siar kaki dan meletakkan kenderaan di kawasan bukan parkir yang asal. 


Untuk rekod, mulai 1 Oktober 2011, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) mempunyai kuasa sama dengan polis trafik untuk menyaman kenderaan bergerak bagi kesalahan melanggar isyarat lampu merah serta memotong barisan.


Kepada mereka yang mempunyai saman atau kompaun trafik DBKL bolehlah ambil kesempatan baik ini untuk menjelaskan kompuan anda sebelum 29 Februari 2012 ini kerana selepas ini kita tidak tahu bila lagi DBKL akan menawarkan diskaun ini lagi....



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

ainhany said...

salams,

cepat2 rebut peluang ini...Bukan selalu dapat diskaun ni. Apapun saya tak berpeluang kerana telah malangsaikan sebelum tawaran ini dibuat......

alfaromeo147i said...

Nak buat apa.takde makna nya..ia untuk semua saman sebelum mac 2011.aku pakai keta may 2011...saman ade 6 pun x guna.baik x yah kasi..kalau nak buat.bagi laa diskaun sekurang2 nya sampai 2012.

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget