Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Wanita Lebih Tertarik Dengan Lelaki Sombong ?



Lelaki selalu beranggapan bahawa senyuman mampu membuatkan wanita tertarik kepadanya. Sebenarnya anggapan itu tidaklah benar sepenuhnya. Menurut kajian, wanita lebih tertarik kepada lelaki sombong dan berwajah angkuh.


Kajian terbaru yang dilakukan oleh University of British Columbia telah merumuskan bahawa wanita merasa kurang tertarik secara seksual terhadap lelaki yang periang dan lebih cenderung meminati lelaki yang sombong dan moody.


Kajian ini  menjelaskan mengapa wanita seringkali tertarik dengan lelaki berperwatakan 'bad boy' adalah kerana mereka merasakan kehidupan lelaki itu sangat misteri. Maka timbulnya minat untuk mengenali lelaki itu dari dekat. Lelaki sombong juga kelihatan seksi di mata wanita. 


Alasan wanita lebih memilih lelaki sombong dan berwajah angkuh adalah di akibatkan oleh evolusi dan proses budaya yang berubah melangkaui zaman sekaligus menepati teori evolusi yang menyatakan wanita cenderung tertarik pada lelaki yang memiliki wibawa, status, dan berketerampilan sebagai pasangan.


Secara peribadi teori ini ada benarnya. Menjadi lelaki yang 'too nice' pada zaman ini adalah seperti 'anak emak' dan kelihatan lembik di mata wanita. Kalau zaman dahulu memang cerahlah peluang untuk di buat menantu. 


Tetapi pada zaman ini lelaki perlu menjadi sedikit mahal dan 'nakal' sebagai daya tarikan seksual lelaki yang utama. Bab paras rupa dah jatuh nombor 2. Ini sekaligus akan menampakkan sisi lelaki itu yang matang, berkeyakinan dan menjadi misteri yang mahu dibongkar oleh wanita....



Velasrizal Rodriguez




Adios~~~~~~ 

Comments
4 Comments

4 comments:

Unknown said...

perghhhh...nak jadi lelaki sombong dan 'nakal' la pasni...hahaha

Sandokhan said...

macam-macam betul wanita zaman skang nie..

Murni Alfathunnisa said...

i think so...ada betulnya tu..hehe

Anonymous said...

aq setuju...lgi2 dpt laki cam watak dlm citer boys over flower (gun jun pyo)...sombong giler...

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget