Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN MALAYSIA VS INDONESIA LIVE FINAL (AKHIR) SUKAN SEA 2011


KEPUTUSAN PENUH : MALAYSIA 1-1 INDONESIA. PENALTI MALAYSIA 4-3 INDONESIA.


Keputusan Malaysia VS Indonesia final Sukan SEA  menyaksikan Malaysia menang 4-3 menerusi sepakan penalti setelah perlawanan tamat 120 minit dengan seri 1-1 sekaligus menang pingat emas bolasepak Sukan SEA 2011.


Perlawanan Malaysia VS Indonesia berlangsung sengit sepanjang separuh masa pertama namun Indonesia mendahului dengan gol Gunawan pada minit ke 5 yang menanduk masuk ke gawang gol Malaysia hasil sepakan penjuru.


Indonesia yang grairah memburu gol kedua terus melancarkan serangan bertali arus namun pemain Harimau Muda kembali mendapat rentak lalu melakukan beberapa percubaan menarik di depan pintu gol Indonesia.


Hasilnya Malaysia mendapat gol penyamaan menerusi tandukan Asraruddin Putra minit ke 33 hasil hantaran Baddrol Bakhtiar. 




Secara keseluruhan permainan seimbang dari kedua-dua pasukan sepanjang separuh masa pertama. Tamat separuh masa pertama Malaysia 1-1 indonesia.


Sementara menunggu separuh masa kedua bermula, apa kata kita tonton Masterchef Malaysia sambil minum Coca Cola dulu...  


Separuh masa kedua berlangsung dengan sengit apabila kedua-dua pasukan saling melakukan serangan balas dengan pantas.


Malaysia dapat banyak peluang menjaringkan gol menerusi Ahmad Fakri Shaarani namun beliau gagal memanfaatkan peluang yang ada. Pemain Harimau Muda nampak keletihan dalam separuh masa kedua.


Perlawanan di sambung dalam masa tambahan setelah kedudukan terikat Malaysia 1-1 Indonesia dalam 90 minit permainan.  




Masa tambahan menyaksikan Indonesia mendominasi permainan dengan percubaan bertali arus ke gawang Malaysia namun tiada tambahan jaringan dihasilkan. Malaysia pula banyak bertahan di masa tambahan ini.


Tamat 120 minit perlawanan maka perlawanan akan ditentukan menerusi sepakan penalti. 


Dalam penentuan sepakan penalti Malaysia berjaya menjaringkan gol menerusi Mahali Jasuli, Fadhli Shas, Fandi Othman dan Baddrol Bakhtiar. Fakri Shaarani GAGAL menjaringkan gol. 


Namun kredit untuk Khairul Fahmi Che Mat yang menyelamatkan 2 sepakan penalti Indonesia. Malaysia menang sepakan penalti 4-3 Indonesia.


Jom kita tonton aksi sepakan penalti Malaysia VS Indonesia :- 






Dengan keputusan ini, Malaysia memepertahankan pingat emas Sukan SEA yang di menangi di Laos pada 2009. Tahniah Harimau Muda !!!


Skuad Harimau Muda akan pulang ke Malaysia sejurus perlawanan ini menaiki Air Asia untuk membuat persiapan menentang Syria dalam perlawanan kelayakan Sukan Olimpik 2012..



PREVIOUS ENTRY


Keputusan Malaysia VS Indonesia live Final (Akhir) Sukan SEA 2011 ini pastinya di nanti-nantikan oleh semua rakyat Malaysia pada malam ini (21 November 2011).


Keputusan Malaysia VS Indonesia ini amat penting kerana pasukan yang menang akan menggondol pingat emas bolasepak Sukan SEA 2011. Untuk rekod Malaysia ialah juara bertahan; menang emas di Sukan SEA 2009.


Dalam perlawanan peringkat kumpulan, Malaysia menang 1-0 ke atas Indonesia pada 17 November 2011 lalu menyaksikan Malaysia muncul juara Kumpulan A dan Indonesia Naib Juara Kumpulan A.


Malaysia menumpaskan Myanmar 1-0 di separuh akhir manakala Indonesia menundukkan cabaran vietnam 2-0 di separuh akhir bolasepak Sukan SEA 2011. 


Namun keputusan itu tidak harus dijadikan ukuran kerana Indonesia menurunkan skuad kedua mereka. Mungkin mereka menyimpan tenaga untuk perlawanan Final nanti kerana tahu Malaysia akan mara ke Final dan bagi mereka keputusan Final adalah lebih penting.




Berita malang buat Malaysia apabila kehilangan beberapa tonggak utama untuk Final seperti Izzaq Farris Ramlan, Wan Zaharul Nizam (Kecik), Fandi Othman dan Syahrul Azwari. 


Namun diharapkan jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee dapat menyenaraikan pemain lain yang mampu menggalas tugas penting dalam perlawanan ini.


Perlawanan Malaysia VS Indonesia Final (Akhir) Sukan SEA 2011 ini akan bersiaran langsung (live) di TV1, TV3 dan Astro Arena saluran 801 jam 8 malam. 


Bagi yang nak menonton secara live streaming, anda boleh klik di link bawah ini :- 


Keputusan @ result Malaysia VS Indonesia live Final (Akhir) Sukan SEA 2011 ini akan dikemaskini di Blog ini sejurus perlawanan tamat....


P/S : Sebelum acara bermula, apa kata kita tonton Masterchef Malaysia sambil minum Coca Cola dulu...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget