Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Tips Melupakan Orang Yang Kita Sayang




Melupakan orang yang kita sayang bukanlah 1 tugas yang mudah apabila dia pernah bertakhta di hati sanubari kita suatu ketika dahulu. Namun kita terpaksa melupakannya apabila dia bukan lagi yang terbaik untuk kita ataupun kita sebenarnya bukan yang terbaik untuk dia.


Kali ini nak share dengan anda semua tips melupakan orang yang kita sayang :-


1. Menerima kenyataan
  • Menerima dengan lapang dada kenyataan hidup ini dan selalu ingat bahawa dia memang bukan yang terbaik untuk kita  dan yakin bahawa suatu ketika nanti kita akan bertemukan insan yang terbaik untu kita.


2. Menyibukan diri
  • Anda perlu menyibukan diri dengan mengajak teman-teman terdekat anda untuk 'hangout' seperti menonton wayang, berjalan-jalan ke taman hiburan, atau sekadar lepak dicafe sambil cuci mata manalah tau ada 'sasaran' baru yang boleh membuatkan anda terhibur dan dapat mempercepat melupakan si dia. Ini kerana ada beberapa theory membuktikan untuk melupakan si dia carilah si pengganti.

3. Hindari dari si dia
  • Hindari segala perkara yang berhubungan dengan si dia seperti SMS dan telefon apatah lagi bertemu kerana itu akan membuat anda terus mengingatnya kembali. Kalau boleh hide si dia akaun Facebook anda tanpa perlu remove as friend.

4. Hindari perkara-perkara romantis 
  • Ketika dia sudah tidak bersamamu, anda akan selalu merasa sensitif jika ada orang lain bersikap romantis kepada pasangannya. Oleh itu hindarilah filem atau lagu-lagu romantis yang dapat mengingatkan anda kepada si dia, anda boleh menggantikannya dengan menonton filem komedi, action atau horror serta anda juga seharusnya mendengar lagu-lagu yang ceria dan membuat anda bersemangat untuk meneruskan hidup anda.

5. Berubah menjadi lebih baik
  • Terkadang kerana cinta kita menjadi buta, bahkan ada orang yang rela menghancurkan dirinya hanya kerana kehilangan orang yang mereka sayang. Menghancurkan diri sendiri itu bukanlah jalan penyelesaiannya kerana ia sangat merugikan. Oleh itu cabar diri anda untuk menjadi insan yang terbaik untuk membuatkannya rasa menyesal kerana sudah mensia-siakan kita. Bila anda menjadi lebih baik maka percayalah anda berhak mendapat pengganti yang lebih baik. Bila anda mendapat pengganti yang lebih baik anda akan dapat melupakan si dia.  

Jika tips di atas telah anda cuba dan ianya berhasil, maka usaha anda nyata tidak sia-sia. Yang penting jangan jadikan si dia di masa lalu itu sebagai musuh. Apa yang penting, anda sudah mampu meneruskan hidup anda yang sekarang tanpa menoleh lagi kebelakang. Jadikan saja kenangan masa lalu itu sebagai pengajaran yang berharga untuk hubungan anda selanjutnya…



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

RuslizaSukerna said...

hehehe...alahai duniawiiiiiii

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget