Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN MALAYSIA VS MYANMAR LIVE SUKAN SEA (SEPARUH AKHIR BOLASEPAK) 19 NOVEMBER 2011



KEPUTUSAN PENUH : MALAYSIA 1-0 MYANMAR


Keputusan Malaysia VS Myanmar Sukan SEA 19 November 2011 menyaksikan Malaysia menang 1-0 ke atas Myanmar dalam perlawanan separuh akhir Sukan SEA sekaligus Malaysia layak ke Final bolasepak Sukan SEA 2011.


Separuh masa pertama berlangsung dengan skuad Harimau Muda kelihatan tercari-cari rentak permainan apabila segala perancangan dan pergerakan tidak menjadi. Myanmar dilihat banyak mengasak ke arah kubu malaysia.


Mungkin dengan ketiadaan Ong Kim Swee di bangku simpanan pemain Malaysia menyebabkan pemain Harimau Muda kehilangan arah di atas padang. Separuh masa pertama tamat dengan kedudukan Malaysia 0-0 Myanmar.




Separuh masa kedua menyaksikan Malaysia terpaksa mengerah keringat untuk menembusi gawang Myanmar namun pemain Myanmar bertindak cemerlang bertahan menafikan hasrat Malaysia.


Malaysia yang kian terdesak menjaringkan gol akhirnya berjaya menjaringkan gol kemenangan menerusi Fakri  Shaarani minit ke 84 yang digerakkan oleh Izzaq Farris Ramlan.


Kedudukan 1-0 ini kekal sehingga minit terakhir permainan. Ini bermakna Malaysia semakin hampir mempertahankan pingat emas Sukan SEA 2009.




Walaupun menang, namun corak permainan Malaysia harus diperbaiki lagi apabila kerapkali memberi ruang kepada pihak lawan. Semoga persembahan lebih baik lagi ditampilkan oleh Harimau Muda di pentas Final.


Malaysia akan menentang sama ada Indonesia atau Vietnam dalam perlawanan akhir nanti...



PREVIOUS ENTRY


Pastinya ramai yang ternantikan keputusan Malaysia VS Myanmar live Sukan SEA (Separuh Akhir Bolasepak) 19 November 2011 jam 5 petang yang berlangsung di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta Indonesia.


Malaysia muncul sebagai Juara kumpulan A bertemu dengan Naib Juara Kumpulan B Myanmar, setelah skuad Harimau Muda menewaskan Indonesia 1-0 dalam perlawanan terakhir peringkat kumpulan.   


Indonesia (Naib Juara Kumpulan A) akan bertemu Vietnam (Juara Kumpulan B) di stadium yang sama jam 8 malam bagi merebut 1 lagi tiket ke perlawanan akhir. 




Agak malang bagi Malaysia apabila Jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee digantung 1 perlawanan dan ini bermakna beliau tidak di benarkan berada di bangku simpanan untuk memberi arahan kepada pemain dalam perlawanan menentang Myanmar ini. 


Diharapkan semua pemain dapat beraksi baik dan berdisiplin seperti dalam perlawanan menentang Indonesia bagi mencerahkan peluang ke perlawanan akhir bagi mempertahankan pingat emas Sukan SEA 2 tahun lalu di Laos. 


Apa-apa pun jangan lupa saksikan perlawanan Malaysia VS Myanmar Sukan SEA (Separuh Akhir bolasepak) 19 November 2011 ini yang akan bersiaran langsung di TV1, TV3 dan Astro Arena saluran 801 jam 5 petang. 


Keputusan @ result Malaysia VS Myanmar live Sukan SEA (Separuh Akhir bolasepak) 19 November 2011 akan dikemaskini di blog ini sejurus perlawanan tamat...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
3 Comments

3 comments:

Hazmin said...

mana yang betulnya..bukan lawan myanmar ke...nape vietnam plak ni..

Sharinginfoz said...

yes malaysia menang lawan myanmar.

Noor Fatin said...

tahniah malaysia!! hehe

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget