Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Ciri-Ciri Wanita Yang Tidak Pernah Berpacaran



Pernah tak anda terjumpa wanita yang tidak pernah berpacaran? Bunyi memang pelik kan. Sebenarnya memang ada dan ada di antara mereka ini yang langsung tidak pernah berpacaran walaupun sekali. 


Ada beberapa faktor yang menyebabkan wanita belum pernah berpacaran antaranya ialah faktor larangan dari agama, ajaran keluarga, atau memang mempunyai sifat atau karakter yang tidak di sukai lelaki.



 
Jom kita terjah ciri-ciri wanita tidak pernah berpacaran :-


1. Tidak mengikuti perkembangan fashion




Wanita yang belum pernah berpacaran tidak peduli dengan penampilannya dia. Dia juga tidak peduli  pandangan lelaki tentang dirinya. 


Pakaiannya tidak mengikut trend. Dia hanya memakai apa yang yang dia selesa. Selain itu, kemungkinan besar juga wanita  yang tidak pernah berpacaran ini jarang berdandan dan bersolek.


2. Kurang sopan di hadapan lelaki




Contohnya ketika makan. Portion makanannya jauh lebih banyak daripada lelaki. Dia pun tidak malu-malu makan sebanyak itu, kerana memang dia tidak pernah pernah terfikir untuk mencari teman lelaki. 


Kalau dia memang  ingin berpacaran, pasti dia akan lebih menjaga attitudenya di depan lelaki. Sebenarnya, ada bagusnya untuk menjadi  “muka dua” di depan lelaki, tapi kadangkala sifat seperti ini akan membuatkan lelaki hilang feeling.


3. Tidak ramai kawan dan kurang bersosial




Kebanyakan wanita yang tidak pernah berpacaran biasanya tidak memiliki ramai kawan dan kurang bersosial. Oleh itu, di sebabkan tidak ramai kawan dan kurang bersosial maka akan mengurangkan kemungkinannya untuk mengenal orang lebih ramai.


4. Tidak tahu bila harus bersikap romantik atau tidak di depan lelaki




Kerana wanita belum pernah berpacaran, dia sukar untuk membezakan hubungan istimewa dan hubungan sekadar teman biasa. Mungkin ada lelaki  yang suka si dia ini, tapi  dia tidak tahu membezakan adakah lelaki itu benar-benar menyukainya.


Di sebabkan tiada pengalaman dalam berpacaran, maka dia tidak tahu bilakah harus bersikap romantis atau tidak bersikap romantis di depan lelaki kerana masih keliru.


5. Kurang percaya kepada diri sendiri




Inipun salah satu ciri  penyebab mengapa wanita tidak pernah pacaran sampai sekarang. Percaya kepada diri itu penting, tapi jangan overconfident. 


Percaya kepada diri sendiri  boleh bagus, cuma jangan selalu merasa diri kamu kurang segalanya. Bersyukurlah dengan apa yang ada. 


Buat lelaki yang mengetahui wanita yang anda minati tidak pernah berpacaran, anda perlulah meletakkan usaha yang berterusan untuk mendapatkannya kerana wanita seperti ini perlukan sedikit masa untuk menerima seseorang dalam hidupnya...


Dr. Love


Adios~~~~ 

Comments
8 Comments

8 comments:

laGenDA KodOk HijAU said...

single lagi enjoy setakat ini.. kalau nak jom kita kapel kahkah

Sharinginfoz said...

malu tetapi mahu kot

NURUN said...

RSENYE SKRG TAK RAMAI PEREMPUAN CM GITU LG.

hollowgram said...

lelaki pun apa kurangnya...cam aq nih..

hana said...

huhu...
de yg btol gak..
hheheh

Fira Al said...

aku pn xpnh kapel, tp sume ciri2 kt ats 2 mcm2 xde kne mngena ngn aku. so mcm xbtul je survey 2.

Jue said...

sy x pernah bercouple, sy mengaku ada beberapa info yg betul, tp no.2 tu mcm xleh terima sket.. he2..

ken said...

mungkin terlalu malu dan tak berani? :)

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget