Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN TERKINI :


Malaysia 1-1 Thailand
  • Malaysia : NorShahrul Idlan Talaha (46')
  • Thailand : Teerasil Dangda (79')

Keputusan Malaysia VS Thailand Separuh Akhir 1 Live AFF Piala Suzuki 9 Disember 2012 menyaksikan Malaysia seri 1-1 menentang Thailand.


Pada separuh masa pertama Malaysia dan Thailand dilihat bermain berhati-hati. Kedua-dua pasukan saling asak mengasak untuk memburu gol namun percubaan penyerang Thailand dilihat lebih berbahaya.


Tamat separuh masa pertama Malaysia 0-0 Thailand




Malaysia bermula baik pada separuh masa kedua apabila NorSHahrul Idlan Talaha meletakkan Malaysia dihadapan pada minit je 46 hasil tandukannya yang menerjah jaring hasil hantaran silang Mahali Jasuli.



Thailand yang tertekan dengan kelebihan Thailand memasukkan penyerang untuk menggandakan asakan. Thailand terus megasak kubu Harimau Malaya memaksa pemain negara banyak bertahan.


Kemasukan Safee Sali dan S.Kunalan yang menggantikan Amar Rohidan dan Baddrol Bakhtiar gagal memberi sebarang impak positif sebaliknya Thailand yang memperolehi gol penyamaan menerusi tandukan Teerasil Dangda pada minit ke 79.





Walaupun kedua-dua pasukan terus mencari gol kemenangan namun jaringan 1-1 kekal sehingga ke tamat perlawanan.


Perlawanan timbal balik (separuh akhir ke 2) Thailand lawan Malaysia akan di adakan di Bangkok, Thailand pada 13 Disember 2012 ini. Semoga Harimau Malaya mencatatkan keputusan yang baik di Bangkok nanti.


PREVIOUS ENTRY


Keputusan Malaysia VS Thailand Separuh Akhir 1 Live AFF Piala Suzuki 9 Disember 2012 akan diketahui malam ini. Keputusan Malaysia VS Thailand AFF Piala Suzuki ini amat penting untuk kedua-dua pasukan ini bagi membawa bekalan selesa ke separuh akhir ke 2 nanti. 


Perlawanan Malaysia VS Thailand Separuh Akhir 1 Live AFF Piala Suzuki 9 Disember 2012 ini akan berlangsung di Stadium Nasional, Bukit Jalil jam 8 malam.


Dalam perlawanan pertama peringkat kumpulan, Malaysia kalah 0-3 kepada Singapura, kemudian Malaysia menang besar 4-1 ke atas Laos dan Malaysia menundukkan Indonesia 2-0 untuk layak ke separuh akhir.


Manakala Thailand menang dalam semua perlawanan peringkat kumpulan. Skuad Harimau Malaya perlu menang bagi mencerahkan peluang mempertahahkan kejuaraan AFF Piala Suzuki yang dimenangi pada 2010 di Indonesia.


Siaran langsung perlawanan Malaysia VS Thailand Separuh Akhir 1 Live AFF Piala Suzuki 9 Disember 2012 akan disiarkan di TV1 dan Astro SuperSport saluran 813 jam 8.00 malam.


Bagi yang nak menonton secara live streaming Malaysia VS Thailand Separuh Akhir 1 Live AFF Piala Suzuki 9 Disember 2012  boleh tonton di link yang disediakan di bawah ini :-


Bagi yang tak dapat menonton tak perlu bimbang kerana keputusan (result) Malaysia VS Thailand ini akan di kemaskini di Blog Aku Dan Sesuatu sejurus perlawanan tamat...


P/S : Sementara menunggu perlawanan ini berlangsung apa kata kita menonton :



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

Zura Tahir said...

peluang ade tp nasib xsebelahi kite..

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget