Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Keputusan Lee Chong Wei VS Lin Dan Live Final Sukan Olimpik Badminton 5 Ogos 2012




Keputusan Lee Chong Wei VS Lin Dan live Final Sukan Olimpik acara badminton 5 Ogos 2012 menyaksikan Lee Chong Wei kalah 21-15,10-21,19-21 kepada Lin Dan dalam perlawanan yang mendebarkan.


Pada set pertama Lee Chong Wei beraksi cemerlang menewaskan Lin Dan 21-15 namun segalanya berubah di set kedua apabila Chong Wei tewas mudah 10-21.


Set penentuan menyaksikan 2 jagoan dunia ini saling kejar mengejar antara 1 sama lain sehinggalah kedudukan berpihak kepada Chong Wei 18-16 namun rezeki berpihak kepada Lin Dan apabila menamatkan permainan 19-21 sekaligus merangkul pingat emas.


Lee Chong Weri terpaksa berpuas hati dengan pingat perak ke 2 Olimpik. Apa-apa pun Tahniah kepada Chong Wei yang telah berjuang sehingga ke titisan peluh yang terakhir....



PREVIOUS ENTRY


Keputusan Lee Chong Wei VS Lin Dan live Final Sukan Olimpik acara badminton 5 Ogos 2012 akan di ketahui sebentar lagi. Keputusan pertembungan Lee Chong Wei VS Lin Dan amat penting penentuan pingat emas Olimpik 2012.


Untuk rekod, Lee Chong Wei menundukkan Cheng Long pada separuh akhir manakala Lin Dan menewaskan Lee Hyun Ill untuk melangkah ke perlawanan akhir. 


Pada Sukan Olimpik 2008, Lin Dan memenangi pingat emas Olimpik apabila menewaskan Chong Wei di pentas final. Lin Dan merangkul pingat emas manakala Chong Wei terpaksa berpuas hati dengan pingat perak.


Perlawanan  Lee Chong Wei VS Lin Dan live Final (Akhir) Sukan Olimpik acara badminton 5 Ogos 2012 akan disiarkan secara langsung (live) di TV1 dan Astro Arena saluran 801. Jika ada live streaming saya akan kongsikan di sini nanti.


Keputusan @ result Lee Chong Wei VS Lin Dan akan dikemaskini di blog ini sejurus perlawanan tamat. Tunggu....



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

Malaysian Boy said...

The best badminton match ever I watch. Both play well but Lin Dan has good luck to win.

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget