Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Cuti Hari Pekerja 1 Mei 2012 (Selasa)



Cuti Hari Pekerja pada 1 Mei 2012 jatuh pada hari selasa. Ini bermakna seluruh Malaysia akan cuti pada tarikh 1 Mei  2012 bagi menyambut Hari Pekerja atau lebih di kenali sebagai Hari Buruh (Labour Day).


Bagi yang tak tahu sebenarnya Hari Pekerja atau Hari Buruh ini adalah sambutan Hari Pekerja Antarabangsa yang mana ia merupakan peringatan tentang kejayaan ekonomi bagi pergerakan pekerja. Kini 1 dunia bercuti bagi meraikan pekerja pada 1 Mei setiap tahun.  


Untuk rekod, kali terakhir rakyat Malaysia menikmati cuti umum ialah pada 11 April 2012 iaitu cuti sempena  pertabalan Yang di-Pertuan Agong yang baru iaitu Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah.


Yang tak bestnya, Hari Pekerja kali ini jatuh pada hari selasa. Kan lagi bagus jika cuti ini jatuh pada hari jumaat atau isnin maka cuti hujung minggu akan jadi lebih panjang. Tapi tak kisahlah kan janji cuti.




Kalau dinilaikan cuti sehari sememangnya tidak berbaloi dengan kudrat dan buah fikiran anda diperah sepanjang tahun. Namun Hari Buruh ini adalah pengikhtirafan bahawa jika tiada mereka yang berkerja, dunia akan menjadi mundur dan tidak mencapai tahap ketamadunan seperti yang kita kecapi hari ini.


Biasanya setiap tahun sambutan Hari Buruh ini mempunyai temanya sendiri. Untuk tahun 2012 ini belum diumumkan lagi temanya setakat hari ini. Namun begitu, dijangkakan Perdana Menteri akan mengumumkan sesuatu pada sambutan kali ini. Mungkin beliau akan mengumumkan gaji minimum untuk sektor swasta. 


Kepada yang bekerja mengikut office hour, selamat bercuti. Kepada yang berkerja mengikut shif, jika anda berkerja pada public holiday anda akan mendapat claim. Bagi yang berkerja sendiri, cuti ini anda boleh gunakan untuk meraih pendapatan lebih...




Velasrizal Rodriguez




Adios~~~~~~

Comments
4 Comments

4 comments:

Zura said...

sgt suke sbb ari senin tue pun cuti jgak..direct...

NOOR FATIN said...

saya xkerja, xde la nak merasa cuti hari pekerja. hik hik

Sharinginfoz said...

selamat bercuti semua...

sord87 said...

walaupun aku seri rumah aku suka bila cuti ni,takyah bangun awal,blash tdo sampai pagi esoknye.

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget