Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Kantin 1Malaysia Sediakan Menu RM1




Kantin 1 Malaysia dengan menu makanan dengan minuman berharga RM1 telah diperkenalkan baru-baru ini. Kantin 1 Malaysia ini mungkin diperluaskan di sekolah-sekolah di Malaysia tak lama lagi. 


Antara sekolah terawal memperkenalkan Kantin 1 Malaysia ini ialah Sekolah Kebangsaan (SK) Kulai Johor. 


Antara menu yang ditawarkan dengan harga RM1 ialah sepinggan mi goreng, nasi lemak, bubur nasi serta roti canai dan rojak termasuk minuman. 


Bahan yang digunakan bagi menyediakan menu RM1 sama seperti masakan yang dihidangkan kepada guru sekolah berkenaan cuma kuantiti yang disediakan untuk murid dikurangkan sedikit.





Secara peribadi saya merasakan TIADA YANG ISTIMEWA pun tentang Kantin 1Malaysia kerana memang dari dahulu sehingga ke hari ini masih ramai pengusaha kantin sekolah menjual makanan dengan harga RM1.


Jadi apa perlunya letak jenama "1Malaysia" ? Mengejar populariti kah? Yelah sekarang ini semua benda pun nak letak "1Malaysia". Lainlah kalau harganya lebih murah dari harga menu di kebanyakan kantin sekolah di Malaysia. 


Dakwaan mengatakan Kantin 1Malaysia ini dapat membantu mengurangkan jumlah perbelanjaan murid rasanya tidak membantu pun. Kalau di kantin sekolah lain perbelanjaan murid secara purata adalah sekitar RM1 dan di Kantin 1Malaysia pun berbelanja RM1 kan sama sahaja. 


Apa-apa pun ini pandangan peribadi saya sahaja. Bagi saya, jika ada inisiatif dari mana-mana pihak untuk membantu mengurangkan jumlah perbelanjaan pengguna, saya sokong. Tapi yang penting mestilah menawarkan harga yang jauh lagi rendah dari harga pasaran dan kualiti mesti di utamakan... 



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~   

Comments
2 Comments

2 comments:

Sharinginfoz said...

betul tu bro, kalau ianya dapat kurangkan belanja dan makanannya ok kita sokong

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

semua nak letak 1..statment itu betul

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget