Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted




KEPUTUSAN PENUH : 


MANCHESTER UNITED 2-1 LIVERPOOL
  • Man Utd : Wayne Rooney 46', 49'
  • Liverpool : Luis Suarez 79'

Keputusan Manchester United VS Liverpool 11 Febuari 2012 menyaksikan Man Utd menang 2-1 ke atas musuh tradisi mereka, Liverpool.


Sebelum perlawanan bermula, sesi bersalaman dengan pegawai pertandingan dan pemain kedua-dua pasukan mengambil tempat. Luis Suarez di lihat enggan bersalaman dengan Patrice Evra di sebabkan kontroversi perkauman yang menyaksikan Suarez digantung 8 perlawanan.




Separuh masa pertama kedua-dua pasukan kelihatan tercari-cari rentak untuk menembusi gawang lawan masing-masing. Beberapa percubaan menarik berjaya dicipta tetapi kedua-dua pasukan masih gagal mencetak gol. Separuh masa pertama tamat dengan Manchester United 0-0 Liverpool.


Separuh masa kedua bermula baik untuk United apabila Wayne Rooney menjaringkan gol pertama United minit ke 46 apabila mudah menyempurnakan hantaran dari sepakan sudut.




Wayne Rooney sekali lagi mencuri tumpuan apabila menyempurnakan gol ke 2 United minit ke 49 apabila menerima hantaran Antiono Valencia yang berjaya merebut bola dari Jay Spearing. 


Liverpool yang tersentak dengan 2 gol United segera memperkemaskan pasukan dengan membawa masuk Andy Carroll, Charlie Adam dan Craig Bellamy untuk memburu gol penyamaan. 




Akhirnya Luis Suarez berjaya menjaringkan gol tunggal Liverpool apabila mudah menolak bola yang jatuh di hadapannnya untuk menewaskan David De Gea di gawang United.


Usaha berterusan Liverpool untuk mencari gol penyamaan GAGAL apabila United kebal bertahan untuk mengekalkan kelebihan 1 gol.  Kedudukan 2-1 kekal sehingga tamat perlawanan.




Kontroversi sekali lagi tercetus apabila Patrice Evra dilihat sengaja meraikan kemenangan 'berlebih-lebihan' di hadapan Luis Suarez seolah-olah baru memenangi piala. 


Pihak Polis terpaksa masuk ke padang  dan mengawal terowong ke bilik persalinan bagi mengelakkan sesuatu yang tidak di ingini berlaku.


Dengan kemenangan ini Manchester United naik ke tangga pertama liga dengan kelebihan 1 mata di depan Manchester City yang kekurangan 1 perlawanan.


PREVIOUS ENTRY



Pasti ramai yang ternantikan keputusan Manchester United VS Liverpool English Premier League (Liga Perdana Inggeris) live 11 Februari 2012 ini kan. Keputusan Manchester United VS Liverpool ini amat penting buat kedua-dua pasukan untuk merebut 3 mata berharga. 


Untuk rekod, Liverpool menyingkirkan Manchester United 2-1 dalam pusingan ke 4 Piala FA baru-baru ini. Pastinya Manchester United mahu membalas dendam atas kekalahan tersebut menerusi perlawanan hari ini di Old Trafford.


Kontroversi membabitkan kapten Manchester United, Patrice Evra dan penyerang Liverpool, Luis Suarez  dalam isu perkauman menjadikan pertembungan 2 pasukan musuh tradisi itu cukup panas!


Jom kita terjah kesebelasan utama kedua-dua pasukan :-




Jika United berjaya menewaskan Liverpool, malam ini, mereka berpeluang merampas seketika tangga teratas Liga Perdana Inggeris untuk tempoh sekurang-kurangnya 24 jam.


Ini memandangkan pendahulu, Manchester City hanya akan turun beraksi menentang Aston Villa di tempat lawan, malam esok (sepak mula jam 12 pagi Isnin). Kini Manchester United menghuni tangga ke 2 liga manakala Liverpool di tangga ke 7 liga.


Apa apa pun jangan lupa saksikan Manchester United VS Liverpool English Premier League (Liga Perdana Inggeris) live 11 Februari 2012 jam 8.45 malam di Astro ESPN saluran 812. Jika ada live streaming, saya akan upadate kemudian.


Keputusan @ result Manchester United VS Liverpool English Premier League (Liga Perdana Inggeris) live 11 Februari 2012 akan di kemaskini di blog ini sejurus perlawanan tamat. Tunggu...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget