Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted




KEPUTUSAN PENUH : MALAYSIA 0-4 JEPUN
  • Jepun : Sakai Hiroki (35'), Osako Yuya (44'), Haraguchi Genki (55'), Saito Manabu (60').

Keputusan Malaysia VS Jepun Kelayakan Olimpik 22 Februari 2012 menyaksikan Malaysia kalah 0-4 kepada Jepun dalam perlawanan yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil.


Separuh masa pertama menyaksikan Malaysia ketinggalan 0-2 kepada Jepun. Jepun menampilkan permainan yang terusun sepanjang babak pertama yang menyebabkan pemain Malaysia sukar menembusi kubu pertahanan jepun. 




Kekebalan kubu Malaysia musnah minit ke 33 menerusi jaringan Sakai Hiroki menerusi 1 serangan balas pantas yang menewaskan Khairul Fahmi di gawang Malaysia.


Minit ke 43 Osako Yuya menambah derita Harimau Muda dengan menjaringkan gol menerusi tandukan hasil sepakan sudut.. Separuh masa pertama tamat dengan kedudukan Malaysia 0-2 Jepun.


Jepun terus menambah derita Malaysia di separuh masa kedua apabila menjaringkan gol ke 3 menerusi Haraguchi Genki minit ke 55.




Gol terakhir Jepun hadir minit ke 60 hasil jaringan Saito Manabu sekaligus mengulangi keputusan yang sama yang dicatatkan dalam perlawanan pertama di Jepun 22 September 2011 lalu.


Malaysia yang memperkemaskan permainan selepas itu terus GAGAL menjaringkan gol bagi merapatkan jurang. Kedudukan Malaysia 4-0 Jepun kekal sehingga tamat permainan.


Apa-apa pun Tahniah skuad Harimau Muda yang memberi saingan yang sengit sepanjang permainan walaupun tumpas kepada Jepun. Semoga Ong Kim Swee dapat memperbetulkan dan memperbaiki corak permainan Malaysia di masa akan datang...



PREVIOUS ENTRY


Pastinya keputusan Malaysia VS Jepun live Kelayakan Olimpik 22 Februari 2012 di nantikan oleh peminat bolasepak di Malaysia. Keputusan Malaysia VS Jepun ini tidak membawa apa-apa makna buat Malaysia apabila sudah pun tersingkir dari persaingan.


Walaupun sudah tersingkir dari persaingan namun skuad Harimau Muda bertekad untuk tidak memberi laluan yang mudah buat skuad Samurai Biru menakluk Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur.


Anda boleh tonton perlawanan Malaysia VS Jepun Kelayakan Olimpik 22 Februari 2012 secara live di TV1 dan Astro SuperSport saluran 813 jam 8.45 malam. Bagi yang menonton secara live streaming, anda boleh menonton di link ini http://www.rtm.gov.my/tv1/.


Keputusan @ result Malaysia VS Jepun live Kelayakan Olimpik 22 Februari 2012  akan dikemaskini di blog ini sejurus perlawanan tamat. Tunggu...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget