Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted




KEPUTUSAN PENUH : BAHRAIN 2-1 MALAYSIA
  • Bahrain : Muhammad Al-Alawi (24'),  Husen Al Farhan (88')
  • Malaysia : Hazwan Bakri (84')


Keputusan Malaysia VS Bahrain 5 Februari 2012 Kelayakan Olimpik menyaksikan Malaysia kalah kepada Bahrain 2-1 sekaligus tersingkir dari buruan tempat dalam kumpulan C ke Sukan Olimpik London.


Separuh masa pertama menyaksikan Bahrain mendahului dengan kedudukan 1-0 mendahului Malaysia. Gol Bahrain dijaringkan oleh Muhammad Al-Alawi minit ke 24 yang tidak di kawal merembat ke gawang Malaysia menerusi serangan pantas pihak lawan.


Malaysia hampir menjaringkan gol penyamaan menerusi Shakir Ali minit ke 43 apabila berdepan 1 lawan 1 dengan penjaga gol namun kuisan Shakir terlalu perlahan akhirnya berjaya ditangkap penjaga gol Bahrain. 




Tamat separuh masa pertama dengan kedudukan Bahrain 1-0 Malaysia. Separuh masa kedua bermula dengan meyakinkan apabila corak permainan Malaysia lebih tersusun dan rancak mengatur serangan.


Hasil serangan bertali arus Harimau Muda, Malaysia akhirnya menjaringkan gol penyamaan menerusi Hazwan Bakri minit ke 84 hasil hantaran silang Wan Zack Haikal.


Tersentak dengan gol penyamaan itu, Bahrain memasukkan 3 pemain baru bagi memburu gol. Hasilnya minit ke 88 Bahrain berjaya menjaringkan gol kemenangan menerusi Husen Al Farhan menewaskan Khairul Fahmi di gawang Malaysia.




Sekali lagi kelekaan barisan pertahanan saat-saat akhir perlawanan menghukum Malaysia. Skripnya sama seperti apa yang berlaku di Bukit Jalil November 2011 lalu. Kedudukan Bahrain 2-1 Malaysia kekal sehingga tamat perlawanan.


Ini bermakna impian Malaysia layak ke Sukan Olimpik berkubur di sini. Malaysia gagal meraih sebarang mata dari 4 perlawanan. Selepas ini Malaysia kan menentang Jepun di Bukit Jalil.


Apa-apa pun pemain muda kita sudah memberikan yang terbaik. Persembahan mereka juga sudah nampak peningkatannya. Beri mereka sedikit ruang dan waktu lagi InsyaAllah mereka bleh pergi jauh. Hidup bola sepak Malaysia !



PREVIOUS ENTRY


Keputusan Malaysia VS Bahrain live Kelayakan Olimpik 5 Februari 2011 akan diketahui malam ini. Keputusan  Malaysia VS Bahrain penting bagi mengetahui nasib Malaysia sama ada masih layak merebut tiket ke Sukan Olimpik atau terkandas di peringkat kumpulan sahaja. 


Sasaran Malaysia hanya membawa pulang kemenangan. Jika misi tersebut berjaya, peluang skuad Harimau Muda untuk sekurang-kurangnya layak ke penentuan play-off Olimpik kembali terbuka selepas berada pada kedudukan kritikal, menghuni tempat terakhir Kumpulan C tanpa sebarang mata.


Untuk rekod, Malaysia kalah 2-3 kepada Bahrain di Bukit Jalil November lalu. Pada perlawanan itu, Malaysia selesa mendahului Bahrain 2-0 hasil jaringan Muhamad Nazmi Faiz Mansor dan Mahali Jasuli, namun 10 minit sebelum perlawanan tamat kita tewas 2-3.


Perlawanan bolasepak antara Bahrain VS Malaysia Kelayakan Olimpik 5 Februari 2012 ini akan disiarkan secara langsung (live) di TV1 dan Astro Arena jam 11 malam. Kalau ada live streaming saya akan update kemudian.


Keputusan Malaysia VS Bahrain live Kelayakan Olimpik 5 Februari 2011 ini akan dikemaskini di blog ini sejurus perlawanan tamat. Tunggu...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

Sharinginfoz said...

so far main 4 games, semuanya kalah, nak tengok malaysia menang nanti baki 2 games

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget