Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN TERENGGANU VS NEGERI SEMBILAN FINAL (AKHIR) PIALA MALAYSIA 2011



KEPUTUSAN PENUH :- 


Terangganu 1-2 Negeri Sembilan

  • Terengganu : Ashaari Shamsuddin
  • Negeri Sembilan : S. Kunalan, Hairuddin Omar

Separuh masa pertama tamat dengan tanpa jaringan untuk kedua-dua pasukan. 20 minit pertama Terengganu dilihat bakal menjaringkan gol awal namun baki 25 minit terakhir Negeri Sembilan banyak mengancam kubu Terengganu namun masih gagal menjaringkan sebarang gol.


Separuh masa pertama Terengganu 0-0 Negeri Sembilan. Sementara menantikan separuh masa kedua, apa kata kita makan Mister Patato dan minum Nescafe dulu.


Separuh masa kedua bermula dengan Terengganu mendapat gol awal menerusi Ashaari Shamsuddin minit ke 59 menerusi counter attack yang dijanakan oleh Abdul Manaf Mamat.


Negeri Sembilan berjaya menjaringkan gol penyamaan pada minit 81 hasil jaringan S. Kunalan yang melakukan sepakan dari jarak jauh. Malangnya tangkapan Sharbinee Alawee terlepas dan terus masuk ke dalam gol.


Ketika kedua-dua pasukan dilihat akan bertarung dalam masa tambahan, Hairuddin Omar muncul wira menjaringkan gol kemenangan menerusi sepakan lipat minit ke 85 menewaskan Sharbinee Alawee. 


Terengganu yang tersendak dengan jaringan itu cuba mencari gol penyamaan namun GAGAL mencari gol penyamaan sehinggalah wisel penamat ditiupkan pengadil.


Ini menjadikan Negeri Sembilan juara @ pemenang Piala Malaysia 2011 dengan menumpaskan Terengganu 1-2 dalam perlawanan akhir Piala Malaysia 2011. Tahniah Negeri Sembilan !


Previous Entry 


Pastinya ramai peminat bolasepak ternantikan keputusan Terengganu VS Negeri Sembilan live Final (Akhir) Piala Malaysia 2011 yang berlangsung di Stadium Shah Alam pada 8.40 malam 29 Oktober 2011 ini kan. 


Kedua-dua pasukan di lihat seimbang dari segenap posisi dan peluang kedua-dua pasukan untuk menjuarai Piala Malaysia 2011 kali ini bolehlah di katakan 50 : 50. Terengganu dan Negeri Seembilan sama-sama hebat!


Dalam separuh akhir Piala Malaysia 2011, Terengganu menundukkan Selangor dengan aggregat 4-1 manakala Negeri Sembilan menewaskan T-Team 6-3 untuk layak ke perlawanan akhir.


Untuk rekod, ini kali ke 3 berturut-turut Negeri Sembilan layak ke Final Piala Malaysia (2009, 2010 dan 2011), muncul juara pada edisi 2009 manakala ini kali pertama Terengganu ke pentas Final selepas muncul juara pada tahun 2011. 




Negeri Sembilan pastinya mengharapkan sengat Hairudin Omar dan Shahrurain Abu Samah untuk merobek jaring Terengganu di samping menagih hantaran berkualiti dari Shukor Adan dan  S. Kunalan juga.


Manakala jentera serangan berbisa Terenganu yang di terajui oleh Abdul Manaf Mamat, Abdul Hadi Yahya dan Ashaari Shamsuddin pastinya bakal mengancam kubu Negeri Sembilan. Pemain lain seperti Joseph Kalang Tie dan Ismail Faruqi di lihat mampu mencipta kejutan.


Apa-apa pun jangan lupa saksikan perlawanan Terengganu VS Negeri Sembilan live Final (Akhir) Piala Malaysia 2011 secara langsung di Astro Arena saluran 801 dan RTM 1 jam 8.40 malam 29 Oktober 2011 ini.


Keputusan @ result Terengganu VS Negeri Sembilan live Final (Akhir) Piala Malaysia 2011 ini akan dikemaskini di blog ini sejurus perlawanan tamat....



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~ 

Comments
3 Comments

3 comments:

Noor Fatin said...

harap terengganu menangg!!

Jai said...

Err.. Last tu 19 Oktober ke 29 Oktober?

Sharinginfoz said...

nampak gaya n9 main dengan baik, anyway arsenal leading 3-2 vs chelsea, harap2 arsenal menang

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget