Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Cukai 6% Unifi Dan Streamyx TM Mulai 1 Januari 2012 ?


CUKAI 6% UNIFI DAN STREAMYX TM MULAI 1 JANUARI 2011 ?


Sekarang ini kecoh mengenai cukai 6% yang akan dikenakan kepada pengguna Unifi dan Streamyx TM bermula 1 Januari 2012 nanti.


Adakah ini bermakna hanya cukai telefon prabayar (prepaid) sahaja yang ditangguhkan oleh kerajaan ekoran bantahan yang dibuat oleh rakyat Malaysia baru-baru ini.


Cukai 6% Unifi dan Streamyx TM ini telah disahkan sendiri oleh operator TM net yang ditugaskan untuk melayan pertanyaan pelanggan-pelanggan mereka.


Jom kita tonton video ini sebagai bukti pengguna Unifi dan Streamyx TM akan dikenakan cukai 6%  bermula 1 Januari 2012 :- 






Tapi yang sebenarnya, cukai perkhidmatan 6% ini TELAH DINAIKKAN daripada kadar sebelumnya 5% sejak pengumuman kerajaan dalam pembentangan Bajet 2011 lagi sebenarnya dan ia telah mula dilaksanakan sejak dari 1 Januari 2011 lagi.


Cukai perkhidmatan ini sebenarnya tidak dikenakan kepada kepada syarikat, tetapi cukai ini ditujukan kepada pengguna. Sebabnya ialah, syarikat sudah dikenakan cukai korporat.


Inilah dia bukti Telekom Malaysia (TM) telah caj cukai 6% berkuatkuasa pada 1 Januari 2011 yang dilaksanakan oleh TM :-





Dalam kes syarikat telekomunikasi, mereka memindahkan cukai 6% kepada pengguna setelah tidak mampu lagi menanggung cukai itu. Sebab itu timbulnya pelbagai reaksi tidak berpuas hati di kalangan pengguna.


Namun dalam isu cukai 6% Unifi dan Streamyx TM ini, sememangnya TM telah memindahkan cukai perkhidmatan 6% kepada sejak 1 Januarai 2011 dan tidak pernah menanggung kos cukai ini. 


Diharapkan semua pengguna jelas mengenai cukai ini. Apa-apapun kesedaran pengguna mengenai cukai yang menekan pengguna amatlah dihargai. Sekurang-kurangnya ramai yang dah buka mata sekarang ini...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~

Comments
2 Comments
Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget