Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Inilah dia keputusan penuh Chelsea VS Liverpool live FA Cup Final (Akhir) 6 May 2012 :

  • Chelsea : Ramires, Didier Drogba
  • Liverpool : Andy Caroll

Chelsea menumpaskan Liverpool 2-1 dalam perlawanan akhir Piala FA musim 2011/2012 sekaligus menjulang trofi pertama Chelsea untuk musim ini.




Pada separuh masa pertama, Chelsea memperoleh jaringan awal menerusi serangan pantas Ramires yang menerima lorongan Juan Mata sekaligus menewaskan Pepe Reina di gawang Liverpool.


Chelsea di lihat lebih banyak mengatur gerakan untuk menembusi gawang Liverpool pada separuh masa pertama. Kedudukan kekal Chelsea 1-0 Liverpool tamat separuh masa pertama.




Chelsea menambah derita Liverpool apabila Didier Drogba menjaringkan gol ke 2 Chelsea di separuh masa ke 2. 


Liverpool yang tersentak dengan gol itu lantas memasukkan Andy Carroll untuk memburu gol dan hasilnya beliau berjaya menjaringkan gol menjadikan kedudukan Chelsea 2-1 Liverpool.




Andy Carroll sekali lagi memainkan peranan penting apabila menanduk masuk gol tetapi tidak disahkan pengadil walaupun ulang tayang menyaksikan bola sudah melepasi garisan gol.


Walaupun Liverpool terus mengasak kubu Chelsea namun kedudukan Chelsea 2-1 Liverpool kekal sehingga tamat permainan. Tahniah Chelsea yang berjaya muncul juara FA Cup 2011/2012 !





PREVIOUS ENTRY


Pastinya ramai yang ternantikan keputusan Chelsea VS Liverpool Live FA Cup Final (Akhir) 6 May 2012 yang berlangsung di Stadium Wembley ini kan.


Keputusan perlawanan  Chelsea VS Liverpool  amat penting kerana ia akan menjadi penawar duka buat kedua-dua kelab yang kini terumbang ambing dalam saingan liga.


Jom kita terjah ramalan kesebelasan utama kedua-dua pasukan untuk perlawanan ini :-





Saksikan perlawanan Chelsea VS Liverpool 6 May 2012 FA Cup Final (Akhir) 5 May 2012 secara live di Astro Super Sports saluran 813 jam 12 malam. 


Keputusan Chelsea VS Liverpool 6 May 2012 FA Cup Final (Akhir) 5 May 2012 ini kan akan dikemaskini di blog ini sejurus perlawanan tamat...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget