Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Laman Web FAM Digodam Oleh Hacker !



BREAKING NEWS


Laman web Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) telah digodam oleh Hacker. Serangan ke atas laman web FAM ini dikesan sekitar jam 1 pagi 28 Oktober 2011. 


Di percayai laman web FAM digodam sebagai tanda protes terhadap isu kenaikan harga tiket perlawanan akhir (final) Piala Malaysia 2011 yang dijual RM50 kepada peminat bolasepak. 


Setakat ini, apa yang dapat dilihat ialah pelayan atau server laman itu tidak boleh diakses secara baik sepanjang pagi ini selepas laman web FAM digodam oleh pengodam.


Laman web itu, www.fam.org.my difahamkan tidak lagi berfungsi seperti biasa, sebaliknya telah mempamerkan logo FAM yang diubah suai dengan meletakkan imej ‘khinzir’ dan turut dimasukkan rakaman dua rakaman video berbau provokasi.


Selain itu, laman web yang digodam dengan latar belakang warna merah itu turut menyelitkan satu artikel dari sebuah akhbar Harian Metro bertajuk ‘Harga tiket RM50 wajar’.


Semalam (27 Oktober 2011), Wisma FAM di kelana jaya telah disimbah 5 bungkus cat merah yang di percayai ada kaitan dengan kenaikan harga tiket perlawanan akhir (final) Piala Malaysia 2011 yang dijual RM50 kepada peminat bolasepak. 




Jom kita baca antara kata-kata mereka yang menggodam laman web rasmi FAM yang dipaparkan di laman web rasmi FAM :

So hang ckp ni negara demokrasi eh? So kami tak puas kami godam ja.. Don`t blame us shithead u ask for it dlm suratkhabar ni. Penyokong bebas buat apex2 je ...

Wahai FAM si kapitalis anjink!! Anda sentuh jiwa, kami hancurkan poket anda. Kami mampu buat lebih lagi daripada ini. Kami mahu ranking naik dan harga tiket turun, bukan ranking turun tapi harga tiket naik. Rakyat terseksa dengan ideologi rm 50 anda. Alasan tak masuk akal. Anda jangan fikir rakyat bodoh. 100 tahun baru boleh bolasepak Malaysia maju yer!!! cakap pakai bontot ke wahai FAM..... Pegi mampos la FAM!!!

Untuk rekod, sebelum ini kira-kira 51 laman web kerajaan telah digodam oleh kumpulan penggodam antarabangsa itu yang mendakwa kerajaan Malaysia mengenakan tapisan internet dan menyekat 10 laman perkongsian fail.


Di jangkakan pihak FAM akan melaporkan kejadian laman web FAM digodam ini kepada pihak Polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi mengenalpasti dalang yang bertanggungjawab melakukannya.


Semoga dengan 2 kejadian ini menjadi ikhtibar buat FAM supaya membuka mata dan telinga mendengar rintihan tidak puas hati peminat bolasepak. Janganlah terlalu ANGKUH duduk di singgahsana. Tanpa peminat, tak mungkin bolasepak Malaysia akan maju....



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~  

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget