Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN MANCHESTER UNITED VS MANCHESTER CITY 23 OKTOBER 2011



KEPUTUSAN PENUH :-


Manchester United 1-6 Manchester City

  • Man City : Mario Balotelli (2gol), Sergio Aguero, David Silva, Edin Dzeko (2 gol)
  • Man Utd : Darren Fletcher


Manchester United mengalami kekalahan pertama musim ini apabila dimalukan Manchester City 1-6 dalam perlawanan yang berlangsung di Old Trafford.


Pada separuh masa pertama, Mario Balotelli meletakkan Man City 0-1 di hadapan apabila menjaringkan gol setelah menerima hantaran Sergio Aguero. Tamat separuh masa pertama Man Utd 0-1 Man City.




Separuh masa kedua bermula dengan langkah sumbang buat tuan rumah apabila Johhny Evans dilayangkan kad merah apabila menarik Mario Balotelli.


Man City mengambil kesempatan dengan kekurangan seorang pemain Man Utd apabila menjaringkan 5 gol di separuh masa kedua oleh Edin Dzeko (2 gol), Sergio Aguero dan David Silva menjadikan kedudukan penuh perlawanan Manchester United 1-6 Manchester City.




Gol saguhati Man Utd dijaringkan oleh Darren Fletcher. Namun gol itu tidak dapat memadam arang yang terpalit di muka Sir Alex Ferguson setelah dimalukan 1-6 oleh 'jiran bising' mereka.


Pemain terbaik perlawanan seharusnya menjadi milik David Silva yang merencanakan banyak gerakan yang membawa kepada jaringan gol. Beliau bijak memperdayakan pemain pertahanan Man Utd.




Pemain SERIUS FAIL pada perlawanan ini ialah David De Gea (Gagal beraksi dengan baik), Johhny Evans (kad merah) dan Patrice Evra (sering meninggalkan posisi sehingga menjadi lubuk Man City menjaringkan gol).


Dalam perlawanan sebentar tadi, iklan syarikat Malaysia, Mister Potato kerap kelihatan di papan iklan di Stadium Old Trafford. Semoga syarikat Malaysia ini mampu menembusi pasaran antarabangsa selepas ini.


P/S : Rasa nak belanja je semua peminat Manchester City Pizza Hut Cheese dan Cofee Mate yang baru ini bagi meraikan kejayaan team kesayangan anda !. Bukan anti Man Utd cuma rasanya tak best kalau 1 team sahaja mendominasi kejuaraan EPL...



Previous entry


Pastinya ramai peminat bolasepak ternantikan keputusan Manchester United  VS Manchester City live English Premier League (Liga Perdana Inggeris) 23 Oktober 2011 yang berlangsung di Stadium Old Trafford.


Perlawanan Manchester derby ini bukan sahaja menemukan 2 pasukan berjiran malah merupakan pertembungan 2 pasukan yang menghuni kedudukan No 1 Liga Perdana Inggeris  iaitu Manchester City dan No 2 liga, Manchester United.


Untuk rekod, kedua-dua pasukan belum pernah mengalami kekalahan dalam 8 perlawanan liga setakat ini dengan Machester City mengumpul 22 mata manakala Manchester United yang mendapat penajaan syarikat Malaysia Mister Potato pula mengumpul 20 mata. 


Dalam perlawanan terakhir kedua-dua pasukan, Manchester United  menang 3-2 ke atas Manchester City dalam perlawanan Community Shield. Ini sekaligus memberi kelebihan moral kepada Man Utd selain mempunyai kelebihan bermain di gelanggang sendiri.


Jom kita terjah kesebelasan utama kedua-dua pasukan dalam perlawanan ini :-




Dalam perlawanan ini, Sir ALex Ferguson pastinya mengharapkan gandingan Javier Hernandez, Wayne Rooney, Nani dan Ashley Young untuk merobek gawang Manchester City yang di kawal Joe Hart.


David De Gea pula pastinya akan cuba sebaik mungkin menahan asakan Sergio Aguero, Samir Nasri, David Silva dan Edin Dzeko di gawang United selain mengharapkan pemain pertahanan beraksi cemerlang dalam perlawanan ini.


Apa-apa pun jangan lupa saksikan siaran langsung (live) perlawanan Manchester United VS Manchester City English Premier League (Liga Perdana Inggeris) 23 Oktober 2011 di Astro ESPN saluran 812 jam 8.30 malam.


Keputusan @ result Manchester United  VS Manchester City live English Premier League (Liga Perdana Inggeris) 23 Oktober 2011 ini akan di kemaskini di blog ini sejurus perlawanan tamat....


P/S :- Sementara menunggu sepak mula, apa kata kita pekena Pizza Hut Cheese yang baru ini bersama Cofee Mate. Memang Ngam Ho !!! 



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
1 Comments
Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget