Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Keputusan Juara (Pemenang) Final Raja Lawak 7 18 Jun 2013



LATEST UPDATE


Kumpulan Wala muncul Juara (pemenang) Raja Lawak 7 2013 menewaskan finalis lain iaitu Gamat, Sakan dan Bora.


Wala yang dianggotai Walawd bin Parman atau Lolop, 28, serta Wan Mustapha bin Muntek atau Wan, 30, diumumkan sebagai juara oleh hos RL7, Johan dan Zizan yang menyaksikan mereka menewaskan kumpulan Sakan sekali gus memenangi hadiah berupa wang tunai RM100,000 beserta trofi.


Wala yang berasal dari Sabah sepertimana kumpulan lain telah membuat dua persembahan bertemakan Bebas dan Muzikal Komedi di mana mereka turut bergandingan dengan Rahim R2 sewaktu persembahan Bebas.


Kumpulan Sakan yang dianggotai Husni bin Hussain atau Konte, 33 serta Ku Ismafaizul bin Ku Ismail atau Pakku, 33 dan Mohd Saiful Nizam bin Mansor atau Jelut, 34, pula meraih gelaran naib juara dan membawa pulang RM50,000 beserta trofi. Sakan menerima bantuan dari Ajak Shiro sewaktu pusingan Bebas.


Wakil dari Singapura, kumpulan Bora yang dianggotai Muhammad bin Abdul Rahim Shah atau Mamat, 28, serta Muhammad Hanafiah bin Azman atau Yan, 26, dan Muhammad Isa bin Jaffar atau Isa, 30, terpaksa berpuas hati di tempat ketiga dan membawa pulang wang tunai RM30,000 beserta trofi.


Satu lagi finalis iaitu kumpulan Gamat yang dianggotai Mohd Hafiz bin Abdul Ghani atau Apis, 28 dan Nor Alham bin Ab Rahim, 29, berada di kedudukan keempat tidak pulang dengan tangan kosong apabila turut menerima hadiah wang tunai RM10,000 beserta trofi.


Tahniah Wala !



PREVIOUS ENTRY



Keputusan Juara (Pemenang) Final Raja Lawak musim ke 7 18 Jun 2013 akan diketahui malam ini. Keputusan final  Raja Lawak musim ke 7 akan menyaksikan juara akan membawa balik pulang hadiah wang tunai RM100,000. 

Peserta finalis Raja Lawak 7 kali ini ialah kumpulan Wala, Gamat, Sakan dan Bora. Setiap pasukan akan membuat 2 persembahan pada malam final iaitu bertemankan bebas dan muzikal komedi. 


Gelanggang akhir Raja Lawak 7 ini berlangsung di Auditorium MBSA, Shah Alam jam 10 malam. Siaran langsung disiarkan di saluran Astro Warna (132) dan Mustika HD (134). Jika ada live streaming saya akan kongsikan di sini nanti.


Berita selanjutnya akan menyusul.....



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~ 

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget