Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN PENUH :


Malaysia 0-3 Singapura
  • Singapura : Shahril Ishak (30'), (37') 2 gol, Alasander Duric


Malaysia banyak mengasak 15 minit pertama kemudian Singapura lebih mencuri tumpuan dengan gerakan yang lebih kemas dan tersusun.


Singapura mendahului 1-0 dengan jaringan Shahril Ishak minit ke 30 apabila menerima hantaran silang dari tepi padang. Shahril yang tidak dikawal mudah merembat melepasi Khairul Fahmi Che Mat.


Shahril Ishak sekali lagi mengegarkan gol Malaysia apabila mudah menanduk bola tandukan lemah Fadhli Shas setika kegawatan berlaku di depan gol Malaysia minit ke 37.


Separuh masa pertama Malaysia 0-2 Singapura. Pada separuh masa kedua, K. Rajagopal melakukan rombakan apabila memasukkan Wan Zack Haikal, Mahali Jasuli dan Azamuddin Akil untuk memburu gol.


Walaupun permainan Malaysia sedikit meningkat namun Singapura lebih pantas menjaringkan gol ke 3 menerusi tandukan Alasander Duric minit ke 75 yang tidak dikawal.


Malaysia yang terdesak menjaringkan gol hanya mampu melakukan percubaan dari luar kotak penalti namun gagal menemui sasaran. Tamat permainan Malaysia 0-3 Singapura.


P/S : Apa agaknya alasan K. Rajagopal atas kekalahan teruk ini ? Masih bereksperimen ke ?



Previous Entry


Keputusan Malaysia VS Singapura live AFF Piala Suzuki 25 November 2012 akan diketahui malam ini. Keputusan Malaysia VS Singapura amat penting buat kedua-dua pasukan yang memerlukan keputusan menang bagi mencerahkan peluang layak ke separuh akhir. 


Perlawanan Malaysia VS Singapura live AFF Piala Suzuki 25 November 2012 akan berlangsung di Stadium Nasional, Bukit Jalil.


Walaupun gagal mempamerkan keputusan cemerlang dalam beberapa perlawanan persahabatan, skuad Harimau Malaya perlu menang bagi mencerahkan peluang mempertahahkan kejuaraan AFF Piala Suzuki yang dimenangi pada 2010 di Indonesia.


Selepas menentang Singapura, Harimau Malaya akan berdepan dengan Laos manakala Singapura bakal membuat perhitungan dengan naib juara 2010, Indonesia pada 28 November ini.


Siaran langsung perlawanan Malaysia VS Singapura live AFF Piala Suzuki 25 November 2012 akan disiarkan di TV1 dan Astro SuperSport saluran 813 jam 8.40 malam.


Bagi yang nak menonton secara live streaming  Malaysia VS Singapura live AFF Piala Suzuki 25 November 2012, boleh tonton di link yang disediakan di bawah ini :-



Bagi yang tak dapat menonton tak perlu bimbang kerana keputusan (result) Malaysia VS Singapura live AFF Piala Suzuki 25 November 2012 ini akan di kemaskini di Blog Aku Dan Sesuatu sejurus perlawanan tamat...




Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

Sharinginfoz said...

alamak di minit ke 44 Singapura mendahului dengan 2-0, bangkit Malaysia

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget