Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN PENUH :


Manchester United 1-2 Real Madrid (Agg 2-3)
  • Manchester United : Sergio Ramos (own goal) 48'
  • Real Madrid : Luka Modric (66'), Cristiano Ronaldo (69')

Keputusan Manchester United VS Real Madrid live Liga Juara-Juara Eropah (UEFA Champions League) 2nd Leg 6 Mac 2013 menyaksikan Real Madrid menang 1-2 (Agg 2-3) ke atas Manchester United sekaligus layak ke suku akhir Champions League musim ini. 


Separuh masa pertama menyaksikan permainan seimbang kedua-dua pasukan apabila kedua-dua pasukan saling menyerang untuk mendapatkan gol awal namun masih gagal menembusi pintu gol pihak lawan.





Pada sepatuh masa kedua, Manchester United mendahului apabila Sergio Ramos tertampan ke gol sendiri lalu menjadikan kedudukan Manchester United 1-0 Real Madrid pada minit ke 48.



Kontroversi tercetus apabila Nani dilayangkan kad merah sejurus selepas gol itu apabila  mengangkat tinggi kakinya lalu mengenai badan Alvaro Arbeloa. Pemain United dan Sir Alex Ferguson membantah keputusan pengadil yang dianggap tidak wajar.




Real Madrid lantas mengambil kesempatan dengan kekurangan seorang pemain United dengan melancarkan serangan bertali arus. Akhirnya Luka Modric menjaringkan gol minit ke 66 menerusi sepakan dari luar kotak penalti.


Cristiano Ronaldo menambah derita United apabila menolak masuk hantaran bola leret Gonzalo Higuian pada minit ke 60 lalu menjadikan kedudukan 1-2. Walaubagaimanapun Ronaldo tidak meraikan gol itu tanda hormat kepada bekas kelabnya.




Tersentak dengan 2 gol pantas itu, United menggandakan asakan dengan membawa masuk Wayne Rooney, Ashley Young dan Antonio Valencia untuk mencari gol penyamaan. 


Walaupun  banyak cubaan dilancarkan namun masih gagal menembusi gawang Real yang dikawal Diego Lopez sehingga minit terakhir permainan.


Dengan ini, Real Madrid layak ke suku akhir dengan aggregat 2-3. Manakala dalam 1 lagi perlawanan, Borussia Dortmund layak ke suku akhir apabila menundukkan Shahktar Donetsk 3-0 (Agg 5-2).   



PREVIOUS ENTRY :


Keputusan Manchester United VS Real Madrid live Liga Juara-Juara Eropah (UEFA Champions League) 2nd Leg 6 Mac 2013 pastinya amat di tunggu-tunggu ramai peminat bolasepak seluruh dunia.


Perlawanan Manchester United VS Real Madrid live Liga Juara-Juara Eropah ini berlangsung di Stadium Old Trafford, Manchester. Untuk rekod, Manchester United seri 1-1 dengan Real Madrid dalam perlawanan pertama (1st leg) yang berlangsung di Madrid sebelum ini.


Tumpuan utama dalam perlawanan ini pastinya superstar Real Madrid, Cristiano Ronaldo menentang bekas kelabnya, Manchester United yang menjadikan beliau pemain terbaik dunia. Kepulangan beliau ke Old Trafford pastinya disambut dengan penuh emosi oleh peminat-peminat United.


Jom kita terjah bakal kesebelasan utama kedua-dua pasukan dalam perlawanan ini :-  




Manchester United pastinya menyandarkan harapan kepada Wayne Rooney dan Robin Van Persie untuk merobek gawang Real Madrid bagi mencerahkan harapan mara ke suku akhir.  


United hanya perlu seri untuk layak ke suku akhir berdasarkan peraturan gol di tempat lawan manakala Real Madrid perlu menang dengan aggregat 1-0 untuk layak ke suku akhir. 


Siaran langsung (live) perlawanan Manchester United VS Real Madrid ini akan berlangsung jam 3.45 a.m 6 Mac 2013 di Astro Super Sports 3 saluran 817. Jika mahu menonton secara live streaming, slila klik pada link ini :- 



Keputusan (result) Manchester United VS Real Madrid live Liga Juara-Juara Eropah (UEFA Champions League) 2nd Leg 6 Mac 2013 akan dikemaskini di blog ini sejurud perlawanan tamat. Tunggu...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget