Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Harga baru ayam ditetapan RM7.70 sekilogram mulai 26 Julai - 11 Ogos 2013. Harga baru ayam ditetapan RM7.70 sekilogram telah ditetapkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan bagi skim kawalan harga musim perayaan 2013. 
   

Harga baru ayam ditetapan RM7.70 sekilogram itu turun sebanyak 70 sen daripada harga purata runcit akan dilaksanakan selama 17 hari bermula 26 Julai ini sehingga 11 Ogos 2013.


Diharapkan semua pihak akur kepada arahan kerajaan menetapkan harga ayam RM7.70 sekilogram bagi megelakkan pengguna terus ditindas oleh penjual dan pembekal ayam yang menaikkan harga ayam sesuka hati.


Selepas ini sebanyak 20 jenis barangan akan ditentukan harga maksimum di bawah skim kawalan antaranya 20 jenis barangan makanan yang dikawal ialah Ayam Super, Ayam Standard, daging lembu tempatan, daging lembu import dan daging kerbau import dari India.
  

Peniaga diwajibkan menjual barangan harga terkawal tidak melebihi harga maksimum yang ditetapkan kementerian dan meletakkan tanda harga berwarna merah jambu bagi membezakan dengan barangan keperluan lain, katanya.
   

Diharapkan dengan penetapan harga kawalan bagi barangan makanan yang dikawal dapat memastikan para peniaga tidak mengambil kesempatan menaikkan harga bagi mengaut keuntungan berlebihan ketika permintaan sesuatu barangan meningkat.
   


Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

Sharinginfoz said...

bjuat le sekarang tak payah tunggu 26 julai

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget