Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Semakan kenaikan gaji baru Sistem Saraan Malaysia (SSM) kakitangan awam kini sudah boleh disemak. Kenaikan gaji baru SSM ini melibatkan hampir 1.4 juta kakitangan awam seluruh Malaysia.


Pekeliling  perkhidmatan bagi gaji baru SSM 2012  kakitangan awam sudah kelihatan di laman web JPA di http://www. jpa.gov.my/ pada malam 31 Mac 2012.


Untuk rekod pada 8 Mac 2012 lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak , telah mengumumkan pelarasan gaji berdasarkan Jadual Gaji Minimum-Maksimum SSM berikutan pemansuhan skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).


Dalam pekeliling ini, cara pengiraan pemindahan gaji kakitangan beserta pekeliling baru mengenai kenaikan gaji pegawai perkhidmatan awam telah di sediakan. Anda hanya perlu memilih kumpulan perkhidmatan dan mengisi ruang gaji pada aplikasi pengiraan tersebut bagi membolehkan perhitungan pemindahan gaji baru dibuat.


Jom kita terjah pekeliling perkhidmatan bagi gaji baru SSM 2012  kakitangan awam ini :


Pekeliling Kenaikan Gaji SSM Kakitangan Awam 2012


Tahniah kepada 1.4 juta penjawat awam yang dapat merasai kenaikan gaji sebanyak 13% untuk kakitangan gred 1-54. Diharapkan 'buah tangan' dari kerajaan kepada kakitangan awam menjelang pilihanraya ke 13 ini dapat mengurangkan kos sara hidup yang semakin meningkat. 


Diharap juga selepas ini, skuad-skuad “pemantau harga barang” mempergiatkan operasi bagi mengelakkan manipulasi dan gelombang kenaikan harga barang dikalangan peniaga. Supaya dilihat kenaikan gaji kakitangan awam kali ini “lebih berbaloi” dan dalam pada masa yang sama tidak memberikan kesan besar kepada kelompok bawahan daripada sektor swasta.



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~   

Comments
2 Comments

2 comments:

Anonymous said...

gile jeles! ko keje kerajaan ke????

AJ said...

yey...ble la poww wifey...hik3..

P/s : header comel...

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget