Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Mersing Laguna sebuah projek pelancongan terbaru bakal menjadi daya tarikan dunia apabila ia siap. Mersing Laguna ini yang bernilai kira-kira RM22 bilion turut bakal memberi manfaat besar kepada ekonomi serta seluruh rakyat negeri Johor.


Projek Mersing Laguna ini dibangunkan oleh Radiant Starfish Development Berhad dijangka bakal menarik 1.2 million pelancong ke Mersing pada 2021. 


Projek ini bakal menyaksikan pengambil alihan tanah seluas 809ha untuk menbangunkan 3 pulau baru buatan manusia.


Apabila projek ini siap nanti ia menyaksikan berdirinya 22 buah hotel, akuarium yang besar, persiaran jalan kaki dihadapan pantai, taman tema air, padang golf dan pusat membeli belah.


Jom kita lihat video gambaran projek Mersing Laguna apabila ia siap nanti :-






Ia juga bakal memberi saingan kepada Nusantara di Bali Indonesia dan Marina Bay di Singapura apabila projek ini siap sepenuhnya nanti.


Sebelum ini bandar Mersing hanya menjadi laluan dan persinggahan pelancong dan penduduknya masih banyak bergantung pada sumber ekonomi perikanan yang bermusim dan pendapatan yang tidak menentu. 


Apabila projek ini sudah siap nanti rakyat Mersing akan berubah ke arah kehidupan yang lebih baik dengan sumber pendapatan lebih tinggi dan terjamin melalui peluang yang ada menerusi projek Mersing Laguna.


Secara keseluruhan sememangnya dapat dapat membantu menjana ekonomi masyarakat di Mersing namun diharapkan pembangunannya nanti biarlah secara lestari dan meminimakan kerosakan alam sekitar selain penglibatan semua kelompok masyarakat dalam peluang perniagaan yang wujud nanti...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

Zura Tahir said...

cantik..harap2 dpt menjana ekonomi negara dgn baik...

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget