Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Inilah dia keputusan Bayern Munich VS Real Madrid separuh akhir Liga Juara Juara Eropah (UEFA Champions League) 2nd Leg 26 April 2012 awal pagi tadi di Stadium Santiago Bernebeu : 


Real Madrid 2-1 Bayern Munich (Agg 3-3) (Pen 1-3) 
  • Real Madrid : Cristiano Ronaldo 6', pen 14'
  • Bayern : Arjen Robben pen 27'

Keputusan perlawanan menyaksikan Bayern Munich melangkan ke final Liga Juara Juara Eropah musim 2011/2012 selepas mengenepikan Real Madrid menerusi sepakan penalti 3-1 selepas kedudukan secara aggregat terikat 3-3


Pada separuh masa pertama menyaksikan Real Madrid mendahului menerusi gol Cristiano Ronaldo seawal minit ke 6 dan 14 untuk menjadikan aggregat 3-2




Namun begitu Bayern Munich berjaya menjaringkan gol menyamakan kedudukan aggregat 3-3 menerusi penalti yang di ambil Arjen Robben sekaligus menafikan kelebihan gol tempat lawan yang di miliki Real sebelum ini.


Tamat separuh masa pertama tamat dengan kedudukan Real Madrid 2-1 Bayern Munich (Agg 3-3).


Separuh masa kedua menyaksikan kedua-dua pasukan saling berbalas serangan namun Bayern dilihat lebih berbahaya di depan gol, Namun begitu tiada gol berjaya dihasilkan.




Permainan diteruskan dalam masa tambahan apabila kedudukan terikat 3-3 secara aggregat. Kedua-dua pasukan terus buntu menjaringkan sebarang gol dalam 30 minit masa tambahan.


Sepakan penalti terpaksa di ambil. Malang buat Real apabila Cristiano Ronaldo, Kaka dan Sergio Ramos gagal menjaringkan gol.


Bayern pula menyempurnakan 3 penalti yang diambil Alaba, Mario Gomez dan Sebastian Schweinsteiger sekaligus memastiakan Bayern mara ke perlawanan akhir Liga Juara-Juara Eropah musim 2011/2012.




Bayern Munich akan menentang Chelsea pada perlawanan akhir pada 19 Mei 2012 di Stadium Allianz Arena iaitu gelanggang keramat Bayern Munich.


Tahniah kepada Chelsea dan Bayern Munich yang berjaya melangkah ke perlawanan akhir untuk merebut trofi kebanggaan Eropah !



Teruskan bersama Blog Aku Dan Sesuatu untuk mengetahui keputusan perlawanan pasukan kesayangan anda dalam UEFA Champions League (Liga Juara Juara Eropah) musim 2011/2012..



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget