Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Inilah dia keputusan Barcelona VS Chelsea separuh akhir Liga Juara Juara Eropah (UEFA Champions League) 2nd leg 25 April 2012 awal pagi tadi di Nou Camp : 


Barcelona 2-2 Chelsea (Agg 2-3) 
  • Barcelona : Sergio Busquets, Andreas Iniesta
  • Chelsea : Ramires, Fernando Torres

Keputusan perlawanan menyaksikan Barcelona seri 2-2 dengan Chelsea namun kalah 2-3 secara aggregat kepada Chelsea.


Separuh masa pertama menyaksikan Barcelona banyak melakukan pergerakan berbahaya utuk menembusi gawang Chelsea namun dihampakan oleh pertahanan Chelsea.




Barcelona menjaringkan gol pertama menerusi hantaran silang Lionel Messi yang di sempurnakan Sergio Busquets untuk meletakkan Barcelona mendahalui 1-0 minit ke 35.


Malang menimpa Chelsea apabila John Terry dihadiahkan kad merah apabila dituduh menolak Alexis Sanchez sehingga jatuh.


Chelsea yang bermain 10 orang terus tertekan apabila Andreas Iniesta meletakkan Barcelona 2-0 mendahului pada minit ke 43.




Chelsea mendapat gol pertama apabila lorongan cantik Frank Lampard menemui Ramires yang melakukan lob cantik untuk menewaskan Victor Valdes di gawang Barcelona pada minit-minit terakhir separuh masa pertama. Separuh akhir tamat dengan kedudukan Barcelona 2-1 Chelsea.


Separuh masa kedua menyaksikan Barcelona dihadiahkan sepakan penalti namun malangnya sepakan yang di ambil oleh Lionel Messi mengenai palang.


Chelsea terus berkampung di kawasan sendiri menahan asakan Barcelona dari segenap sudut. Gandingan Lionel Messi, Xavi, Andreas Iniesta dan Alexis Sanchez terus buntu memecahkan kubu Chelsea.




Ketika perlawanan memasuki masa kecederaan, Fernando Torres muncul wira Chelsea membunuh semangat melawan Barcelona apabila menjaringkan gol kedua Chelsea menerusi serangan pantas.


Fernando Torres yang menerima lambungan bola jauh dari kotak penalti Chelsea berdepan 1 lawan 1 dengan Victor Valdes sebelum menggelecek penjaga gol Barcelona itu untuk menjaringkan gol kemenangan Chelsea pada minit ke 92.


Keputusan penuh perlawanan menyaksikan Barcelona seri 2-2  namun Chelsea menang 3-2 secara aggregat.


Tahniah kepada Chelsea yang mara ke perlawanan akhir (Final) Liga Juara Juara Eropah (UEFA Champions League) pada 19 Mei 2012 di Stadium Allianz di Munich, Jerman.




Agak malang buat Chelsea walaupun layak ke Final namun mereka kehilangan beberapa tonggak utama yang mengutip 2 kad kuning dan tidak dibenarkan bermain untuk perlawanan akhir nanti antaranya John Terry, Branislav Ivanovic, Raul Meireles dan Ramires.


Apa-apa pun jangan ketinggalan saksikan perlawanan separuh akhir kedua (2nd leg) antara Real Madrid VS Bayern Munich live di Astro ESPN saluran 812 pada 26 April 2012 jam 2.40 am. Pemenang perlawanan ini akan menentang Chelsea di pentas final.



Teruskan bersama Blog Aku Dan Sesuatu untuk mengetahui keputusan perlawanan pasukan kesayangan anda dalam UEFA Champions League (Liga Juara Juara Eropah) musim 2011/2012..



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget