Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN MALAYSIA VS SYRIA LIVE KELAYAKAN OLIMPIK 23 NOVEMBER 2011 


KEPUTUSAN PENUH : MALAYSIA 0-2 SYRIA


Keputusan Malaysia VS Syria menyaksikan Malaysia kalah 0-2 kepada Syria dalam perlawanan ke 2 peringkat kumpulan yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur.


Separuh masa pertama tamat dengan Malaysia 0-0 Syria. Permainan seimbang ditampilkan kedua-dua pasukan dan saling serang menyerang ke kubu lawan.


Syria banyak melakukan percubaan jarak jauh ke gawang Malaysia namun berjaya dinafikan penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat.




Manakala Harimau Muda menampilkan  pergerakan yang menarik terutamanya dari Nazmi Faiz dan Wan Zack Haikal namun masih belum dapat diterjemahkan dalam bentuk jaringan.


Secara keseluruhan pemain Malaysia seperti tidak mengenal erti keletihan selepas perlawanan menentang Indonesia di pentas Final Sukan SEA.


Sementara menunggu permainan separuh masa kedua apa kata kita minum Coca Cola dan makan Twisties dulu..


Separuh masa kedua bermula baik buat Syria apabila berjaya menjaringkan gol menerusi tandukan Solaiman Solaiman minit ke 52. Skuad bawah 23 tahun yang tersentak dengan jaringan itu cuba memperkemaskan permainan.






Namun atas faktor keletihan pemain Malaysia dan ketumpulan barisan serangan, permainan lebih banyak di dominasi oleh Syria dengan pergerakan kemas dan menarik.


Ketika Harimau Muda rancak mengatur rentak, tiba-tiba Syria datang melakukan serangan pantas pada minit ke 87 menerusi Nassouh Nakkdahli lalu menghasilkan jaringan kedua Syria.






Keputusan penuh Malaysia 0-2 Syria. Selepas ini Malaysia di jadualkan akan bertemu Bahrain di Stadium Bukit Jalil Kuala Lumpur pada 27 November 2011.


Harap-harap selepas ini Ong Kim Swee dapat menumpu perhatian memperbaiki barisan serangan Malaysia yang semakin hilang ketajaman di depan pintu gol. Kehilangan beberapa tonggak utama akibat kecederaan bukanlah alasan...



PREVIOUS ENTRY


Keputusan Malaysia VS Syria live Kelayakan Olimpik (pusingan ke 3) 23 November 2011 pastinya di nanti-nantikan oleh seluruh peminat bolasepak Malaysia terutamanya selepas Harimau Muda menggondol pingat emas Sukan SEA 2011 baru-baru ini.


Keputusan Malaysia VS Syria amat penting bagi Malaysia kerana skuad bawah 23 negara sudahpun tewas kepada Jepun 2-0 pada perlawanan pertama peringkat kumpulan pusingan ke 3 yang berlangsung di Jepun.


Pastinya masalah kecergasan dan masalah kecederaan pemain antara faktor utama yang meresahkan Ong Kim Swee, tetapi motivasi dan semangat pemain semasa di Indonesia menjadi tonik sandaran skuad Harimau Muda untuk perlawanan malam ini.




Antara pemain yang dilaporkan masih belum cergas ialah Izzaq Faris Ramlan, Syahrul Azwari Ibrahim, Wan Zaharulnizam Wan Zakaria, Gary Steven Robbart selain  Wan Zack Haikal Wan Nor yang masih diragui. Apa-apapun kita mengharapkan persembahan terbaik dari Malaysia ketika menentang Syria ini nanti.


Jangan lupa saksikan siaran langsung (live) Malaysia VS Syria Kelayakan Olimpik 23 November 2011 ini di TV1 jam 8.45 malam.


Bagi yang yang mahu menonton secara live streaming, sila klik link ini :-


Keputusan @ result Malaysia VS Syria live Kelayakan Olimpik (pusingan ke 3) 23 November 2011 ini akan dikemaskini di Blog ini sejurus perlawanan tamat.


P/S : Sementara kita menantikan perlawanan ini apa kata kita tonton Masterchef Malaysia sambil minum Coca Cola dan  makan Twisties dulu...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

Sharinginfoz said...

harap Malaysia menang malam ini, tunjukkan kita bukan hanya jaguh asia tenggara

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget