Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN MALAYSIA VS BAHRAIN LIVE KELAYAKAN OLIMPIK 27 NOVEMBER 2012


KEPUTUSAN PENUH : MALAYSIA 2-3 BAHRAIN



Keputusan Malaysia VS Bahrain Malaysia kalah 2-3 ke atas Bahrain dalam perlawanan kumpulan C yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil Kuala Lumpur.


Pada separuh masa pertama menyaksikan permainan seimbang kedua-dua pasukan namun Bahrain dilihat lebih berbahaya apabila kerap membawa bola ke dalam kotak penalti manakala Malaysia pula lebih kepada gerakan berpasukan ketika menyerang ke kubu Bahrain.


Malaysia mendahului Bahrain dengan 1-0 hasil gol menarik dari Nazmi Faiz minit 28. Malaysia nampak selesa mendominasi bahagian tengah hasil gandingan Irfan Fazail, Nazmi Faiz, Wan Zack Haikal dan Fandi Othman.


Jom kita tonton gol pertama Malaysia menerusi sepakan cantik dari Nazmi Faiz Mansor (Kaka Malaysia) :






Kedudukan separuh masa pertama tamat dengan Malaysia 1-0 Bahrain. Sambil menunggu separuh masa kedua bermula apa kata kita tonton MasterChef Malaysia sambil makan Twisties dan minum Coca Cola..


Separuh masa kedua bermula baik apabila Malaysia mendapat gol kedua menerusi Mahali Jasuli minit ke 67 yang bijak melakukan lob ke dalam gawang Bahrain ketika keadaan kelam kabut di depan gol Bahrain. 


Jom kita tonton gol kedua Malaysia menerusi Mahali Jasuli :






Namun agak malang bagi Malaysia apabila Nazmi Faiz terpaksa dikeluarkan akibat kecederaan lalu Shukur Jusoh dimasukkan. Bahrain pula terpaksa bermain 10 pemain apabial seorang pemainnya dilayangkan kad merah. 


Bahrain yang tersentak  dengan kedua Malaysia menjaringkan gol pertama minit ke 79 menerusi overhead kick Saad Salah Al Amir di depan pintu gol Malaysia lalu masuk melepasi Khairul Fahmi Che Mat.


Bahrain yang bagaikan mendapat semangat dengan gol sulung itu terus menjaringkan gol kedua menerusi Isa Ahmed Muthana hasil sepakan percuma minit ke 85 lalu mengikat kedudukan 2-2.


Sekali lagi Isa Ahmed Muthana memusnahkan harapan rakyat Malaysia apabila menjaringkan gol kemenangan hasil serangan pantas pada minit ke 86 menewaskan Khairul Fahmi Che Mat di gawang Malaysia.


Jom kita tonton 3 gol yang dijaringkan oleh Bahrain dalam tempoh masa 6 minit :






Malaysia cuba mencari gol penyamaan di saat-saat akhir GAGAL mendapatkan gol penyamaan. Kedudukan Malaysia 2-3 Bahrain kekal sehingga tamat perlawanan.


Agak malang buat Malaysia yang mendahului 2-0 selama 78 minit akhirnya kalah 2-3 ke atas Bahrain dalam perlawanan yang penuh dramatik. Sekali lagi terlalu selesa selepas mendahului dan leka dalam permainan menghukum skuad Harimau Muda..


Walaupun tewas untuk perlawanan ini namun kita harus tetap menyokong skuad harimau Muda ini kerana merekalah yang mengibarkan bendera Malaysia di pentas dunia. Beri sedikit masa lagi untuk skuad ini mantap sepenuhnya. Semoga pasukan Harimau Muda mengambil ikhtibar atas kekalahan ini. 


Kepada yang yang tidak berpuas hati atas kekalahan ini, apa kata anda tonton MasterChef Malaysia sambil makan Twisties dan minum Coca Cola bagi mengurangkan kesedihan anda...





PREVIOUS ENTRY 


Keputusan Malaysia VS Bahrain live Kelayakan Olimpik 27 November 2011 ini pastinya di tunggu-tunggu peminat bolasepak di Malaysia terutamanya selepas Malaysia menggondol pingat emas bolasepak Sukan SEA 2011.


Keputusan Malaysia VS Bahrain amat penting bagi Malaysia kerana jika Malaysia tewas maka impian ke Sukan Olimpik 2012 pastinya terkubur. Pada masa yang sama Bahrain juga memburu kemenangan pertama dalam perlawanan ini. 


Untuk rekod, Malaysia sudah pun tumpas 2 kali dalam perlawanan dalam kumpulan C iatu tewas 2-0 ke atas Jepun dan 0-2 ke atas Syria. Bahrain juga sudah 2 kali tewas kepada lawan yang sama.


Harimau Muda akan menggunakan taktik menyerang habis-habisan, namun perlu berwaspada dengan asakan pantas Bahrain, yang disifatkan memiliki corak permainan sama seperti Syria.




Jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee dijangka membuat sedikit rombakan pemain di mana Nazmi Faiz akan bermain sebagai 'playmaker' bagi membantu Tamil Arasu di bahagian serangan. 


Nasib 3 tonggak utama Malaysia iaitu Irfan Fazail, Muslim Ahmad dan Syahrul Azwari belum pasti dapat di turunkan kerana masih belum cergas sepenuhnya. 


Apa-apa pun jangan lupa saksikan siaran langsung (live) Malaysia VS Bahrain Kelayakan Olimpik 27 November 2011 di TV1 jam 8.45 malam. Kalau ada live streaming, Admin akan update kemudian.


Keputusan @ result Malaysia VS Bahrain live Kelayakan Olimpik 27 November 2011 akan dikemaskini di Blog ini sejurus perlawanan tamat...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

mknace unlimited said...

takde rejeki

:) :) :)
i'm back
terbaeekkk!!!!
jengjalan dari mknace unlimited

Zura Tahir said...

sume gol yg d hasilkan mmg cantik..tp gol nazmi faiz tetap d hati..

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget