Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



Proton Suprima S 2013 sudahpun dilancarkan ! Proton Suprima S 2013 ini dilancarkan oleh Tun Dr Mahathir pada 17 Ogos 2013 dengan harga bermula RM76,688 hingga RM79,638.


Nama Suprima yang dipinjam daripada kata asal Inggeris supreme yang membawa maksud tertinggi dilihat sesuai kerana model itu memiliki semua kehendak serta keperluan semasa lebih moden sekarang.


Model baru Proton Suprima S yang juga dikenali sebagai Preve hatchback adalah kereta segmen C dengan 5 pintu, dikuasakan dengan enjin CamPro 1.6 turbo dan disediakan dalam 2 varian iaitu  Executive dan Premium.


Jom kita lihat model Proton Suprima S ini dengan lebih dekat :-




Kereta terbaharu ini merupakan model dilengkapkan dengan produk terkini yang tidak pernah dimiliki model Proton terdahulu seperti lampu siang (DRL), Android-based Operating System, lampu LED di belakang dan Hill-hold Assist serta Park Assist bagi varian premium.


Proton Suprima S merupakan sebuah model yang memiliki reka bentuk luaran dan dalaman yang sporty lagi premium dengan prestasi enjin yang unggul.


Jom kita lihat pula permukaan dalam model baru ini :-




Permukaan dashboard model ini nampak simple dan kosong namun ciri-ciri elegan ditampilkan dengan kemasan citarasa Eropah.


Suprima S juga dilengkapi ciri-ciri keselamatan terbaik dengan enam beg udara, tingkap kuasa anti-perangkap, Sistem Anti Kekunci Membrek (ABS), Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC) serta bagi model premium disertakan Park Assist dan kamera undur.


Selain itu, Proton turut menawarkan program lima bintang kepada pembeli Suprima iaitu jaminan 5 tahun atau 150,000 kilometer dan bantuan jalan raya secara percuma selama lima tahun.


Ini pula bahagian belakang model Proton Suprima S ini :-




Proton Suprima S ini menggunakan enjin 1.6 liter dengan ProTonic Continuous Variable Transmission (CVT), tujuh kelajuan automatik yang menawarkan kuasa maksimum 140 PS pada 5,000 revolusi per minit (rpm) dan kuasa kilas 205 Newton meter (Nm) pada 2,000 hingga 4,000 rpm, berkuasa sama seperti enjin 2.0 liter lain.


Jom kita terjah harga untuk varian Proton Suprima S:-

  • Proton Suprima S 1.6 Executive (metallic) RM76,688
  • Proton Suprima S 1.6 Executive (solid) RM76,338
  • Proton Suprima S 1.6 Premium (metallic) RM79,988
  • Proton Suprima S 1.6 Premium (solid) RM79,638


Dengan beberapa harga model lain turut berada di dalam lingkungan harga yang hampir sama, saingan sengit sudah pasti akan dihadapi oleh Suprima S ini terutamanya Toyota Vios baru yang bakal dilancarkan pada Oktober ini.  


Apa pendapat anda tentang model Proton Suprima S ini ? Secara peribadi harga yang ditawarkan adalah setaraf dengan kualiti dan ciri-ciri yang menepati piawaian antarabangsa namun bahagian belakang model ini tidak cukup mengancam untuk sebuah model hatchback....



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

Carlos Santiago said...

nanti produa kluar yg lagi cun. proton jd potong

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget