Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN PENUH :


Malaysia 1-3 Barcelona

  • Barcelona : Cesc Fabregas (32'), Neymar (43'), Gerrard Pique (73') 
  • Malaysia : Amri Yahyah (40')

Keputusan Malaysia VS Barcelona live 10 Ogos 2013 (perlawanan persahabatan) menyaksikan barcelona menang 3-1 ke atas Malaysia dalam perlawanan yang berlangsung di Stadium Shah Alam.


Seperti yang di jangka, Barcelona menguasai penuh penguasaan bola dengan beberapa percubaan menembusi gawang Malaysia namun anak didik K. Rajagopal menampilkan aksi berdisiplin dengan kebal menahan asakan pemain Barcelona. 


Malaysia nyaris mendapat gol awal menerusi NorShahrul Idlan Talaha minit ke 21 malangnya bola mengenai tiang bola. Akhirnya Barcelona berjaya mendahului menerusi tandukan Cesc Fabregas yang tidak dikawal  minit ke 32.


Hasil gerakan pantas Malaysia berjaya menjaringkan gol penyamaan menerusi rembatan deras Amri Yahyah minit ke 40 namun kedudukan seri itu tiodak bertahan lama apabila Neymar menjaringkan gol ke 2 Barcelona minit ke 43.


Separuh masa kedua, kedua-dua pasukan memasukkan pemain-pemain muda untuk bermain. Barcelona berjaya mendapatkan gol ke 3 menerusi Gerrad Pique minit ke 75 yang tidak dikawal lalu melepaskan rembatan deras menewaskan Farizal Marlias di gawang Malaysia.


Kedudukan 3-1 kekal sehingga minit terakhir permainan. Walaupun kalah namun ramai memuji pemain Malaysia yang kental bertahan dan hanya membenarkan 3 gol sahaja yang bolos.


Ramai yang kecewa apabila Lionel Messi tidak beraksi dalam perlawanan ini. Ini kerana Messi mengalami kecederaan ringan ketika melakukan latihan di Stadium Nasional Bukit Jalil.


Apa-apa pun tahniah buat Harimau Malaya yang tidak menjadi lauk seperti Thailand dan Santos....  
  

PREVIOUS ENTRY


Keputusan Malaysia VS Barcelona live 10 Ogos 2013 (Perlawanan Persahabatan) akan diketahui sebentar lagi. Perlawanan Malaysia VS Barcelona live 10 Ogos 2013 akan berlangsung di Stadium Shah Alam jam 8.45 malam.


Sebelum datang ke Malysia, Barcelona telah membelasah kelab Brazil, Santos (8-0) dan juga skuad Bawah 23 tahun Thailand (7-1) dalam sesi perlawanan persahabatan. Agak-agak Malaysia kena berapa ya?


Memang mustahil untuk Harimau Malaya untuk menahan asakan 'Tiki Taka' Barcelona yang menampilkan corak permainan hantaran pendek. Jika Barcelona terkenal dengan corak permaian 'Tiki Taka', Harimau Malaya terkenal dengan xorak permainan 'Huru-hara' di bawah bimbingan jurulatih K. Rajagopal.


Pemain tumpuan dalam perlawanan ini pastinya Lionel Messi, Neymar, Cesc Fabregas, Andreas Iniesta dan Xavi memandangkan Barcelona berjanji menurunkan pasukan yang terkuat menentang Malaysia.


Jangan lupa saksikan perlawanan Malaysia VS Barcelona live 10 Ogos 2013 (Perlawanan Persahabatan) 8.45 malam di TV3, Astro Arena saluran 801 dan Astro Super Sports 3 saluran 817.


Jika ada live streaming Malaysia VS Barcelona live 10 Ogos 2013 saya akan kongsikan di sini nanti.


Keputusan (result) Malaysia VS Barcelona live 10 Ogos 2013 akan dikongsikan di sini nanti apabila perlawanan tamat. Tunggu...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget