Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted




Had Laju Baru Jalanraya Perseketuan dan negeri Hari Raya Aidilfitri 2011 telah diturunkan kepada 10km/j berkuatkuasa serta merta dan tamat pada 6 September 2011. 


Ini bermakna had Laju baru jalanraya perseketuan ialah 80km/j berbanding 90km/j manakala had laju baru jalanraya negeri pula ialah 70km/j berbanding 80km/j sebelum ini. 


Langkah ini di perkenalkan bertujuan mengurangkan dan mengelakkan dari berlakunya kemalangan yang boleh membawa kecelakaan dan meragut nyawa.  


Maklumlah Hari Raya Puasa bakal tiba maka, jalanraya akan kembali sesak dengan pelbagai kenderaan dan motosikal. Dalam kesesakan tersebut, tidak sah sekiranya tiada berlaku kemalangan lebih-lebih lagi jika kenderaan di pandu laju. 




Walaubagaimanapun had laju dilebuhraya masih lagi dikekalkan kepada 110km/j. Tapi AWAS jika melebihi had laju mungkin anda bakal menerima surat saman nanti. 


Secara peribadi, pengenalan had laju baru jalanraya perseketuan dan negeri sempena Hari Raya Aidilfitri 2011 ini ada baiknya. Dalam tengah bersesak-sesak kenderaan menuju ke kampung halaman masing-masing, mana ada peluang nak bawa kereta laju-laju.


Bila fikir balik  tidak ada gunanya bawa kereta laju-laju tanpa memikirkan keselamatan orang lain. Silap-silap nyawa kita sendiri yang kan melayang. Malang itu kan tidak berbau..



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

si para para said...

tapi ramai jugak yang laju kan..ish3

Sya Isya said...

ramai yg dah sopan memandu, tgk org lain slow, Sya pun drive slow2 je

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget