Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Akhirnya Terry Kena Pecat Daripada Kapten England


Akhirnya John Terry dilucutkan sebagai ketua pasukan England kerana menjalinkan hubungan sulit dengan bekas teman wanita rakan sepasukan dalam skuad England, Wayne Bridge.

Keputusan itu disahkan oleh Persatuan Bola Sepak (FA) England selepas Terry mengadakan pertemuan dengan jurulatih, Fabio Capello di ibu pejabat FA semalam..

Capello dalam satu kenyataan berkata: “Selepas berfikir panjang, saya memutuskan tindakan terbaik adalah dengan melucutkan jawatan kapten daripada John Terry.

“Sebagai ketua pasukan, John Terry sepatutnya menunjukkan sikap yang positif. Bagaimanapun saya perlu mempertimbangkan tindakan terbaik untuk pasukan England.

Kenapa perlu memcampuri urusan peribadi dalam sukan? Adakah urusan peribadi mengganggu prestasi atlet?
Dalam kes ini, aku belum nampak lagi prestasi John Terry merosot gara-gara skandal ini. Bahkan beliau menjadi penyelamat kepada Chelsea dengan menjaringkan gol kemenangan baru-baru ini..

Masih ingatkah anda kes yang sama juga pernah berlaku di Malaysia di mana pemain bola sepak Kedah, Hasmawi Hassan membatalkan pernikahan beliau di saat-saat akhir. Pada mulanya beliau di pecat dari skuad Kedah tetapi keputusan itu di tarik semula kerana mempercayai urusan peribadi tidak perlu campur dalam sukan.

Apapun keputusan Fabio Capello mungkin kerana ingin menjaga nama baik skuad England itu sendiri. Apatah lagi skandal ini membabitkan bekas kekasih rakan sepasukannya dalam skuad England..Sama-sama lah kita tunggu siapa pengganti terbaik kepada Terry..Mungkin nama seperti Frank Lampard, Steven Gerrad dan Rio Ferdinand adalah calon terbaik buat Capello..Juz wait and see..

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget