Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Blog Punca Penceraian?


Dulu kita pernah di kejutkan dengan lafaz cerai melalui SMS sehingga menimbulkan perdebatan di kalangan ulama tentang kesahihan penceraian..

Kemudian timbul pula dakwaan Facebook adalah punca penceraian..Kajian yang di jalankan oleh penganalisis di barat telah membuktikan ramai pasangan telah bercerai gara gara pasangan mereka menjalinkan hubungan sulit melalui Facebook..

Kini timbul pula dakwaan Blog juga adalah punca penceraian. Walaupun belum ada kajian yang sahih mengenai dakwaan ini tetapi ramai yang tidak menolak dakwaan bahawa medium tanpa sempadan ini juga memainkan peranan..

Setakat hari ini aku pun belum nampak lagi Blog sebagai punca penceraian. Macam mana ye hendak menjalinkan hubungan sulit melalui Blog? Bukankah semua bentuk penulisan akan dipaparkan di halaman utama blog? Bagaimana hendak mengprivasikan bentuk penulisan terhad kepada orang orang tertentu sahaja? Mungkinkah Blog itu diprivasikan untuk orang orang tertentu sahaja untuk view..

Apapun kita sebagai pengguna medium tanpa sempadan ini perlulah bijak menggunakannya.. Kita bertanggungjawab terhadap segala bentuk penulisan kita..Dan jangankan di sebabkan blog anda alpa tentang tanggungjawab utama anda dan pasangan anda..Harap harap lepas ini tiadalah "Aduka Taruna" yang kedua pula..

Comments
4 Comments

4 comments:

Precious said...

Mungkin blog punca pergaduhan suami isteri sebab isteri sudah lupa uruskan rumahtangga - dok asyik upadate blog jer! kehkehkehhhhh ... aku ke? urggg!

Sharinginfoz said...

memang betul, apa-apa jenis teknologi pun kalau kita sangat taksub dan abaikan tanggungjawap jadilah....

Siapa Nak Promo Blog???


Apasal Suka Berhutang???

Jom Promosi Celcom Broadband

velasrizal said...

Blog Punca Penceraian?

Hanis said...

yekew? ble bercerai..

hbs yg xdak blog pon ada je bercerai..
hehe

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget