Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Diskaun 50% Tiket KTM Komuter : Kad Komuter 1Malaysia



Diskaun 50% tiket KTM Komuter akan diberikan mulai 1 November 2012 - 31 Oktober 2013 melalui kad Komuter 1Malaysia. Pemberian diskaun 50% tiket KTM Komuter ini selaras dengan pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam pembentangan Bajet 2013 baru-baru ini. 


Pemberian diskaun 50% tiket KTM Komuter ini ditawarkan kepada warganegara Malaysia yang berpendapatan RM3,000 sebulan dan ke bawah.


Golongan ini layak mendapat diskaun untuk tempoh setahun mulai 1 November ini sehingga 31 Oktober tahun depan. Untuk rekod, sebelum ini, diskaun itu dinikmati oleh golongan OKU, pesara dan pelajar sahaja. 


Pihak Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) akan memperkenalkan kad Komuter 1Malaysia sebagai kad identifikasi kepada mereka yang layak dan borang permohonan boleh didapati di semua stesen komuter serta laman web KTMB. 


Memang bagus diskaun yang diberikan ini yang pastinya dapat meringankan beban pengguna Komuter terutama bagi yang berpendapatn rendah. Maklumlah kos sara hidup kian meningkat setiap tahun.


Cumanya pihak KTMB tidak menjelaskan dengan terperinci bagaimana proses memohon kad Komuter 1Malaysia. Adakah perlu bawa penyata pendapatan untuk memohon ? 


Apa-apapun yang penting keselesaan dalam koc perlu dititikberatkan. Maklumlah bila dah bagi diskaun ni mesti lagi ramai yang menggunakan perkhidmatan komuter. Rasanya ramai dah 'busuk' bila sampai di ofis setiap pagi selepas bersesak-sesak dalam koc....



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget