Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

UTC Kuala Lumpur : Nama Baru Pudu Sentral !



Kini bangunan Pudu Sentral dikenali sebagai bangunan UTC Kuala Lumpur (Pusat Transformasi Bandar). Pusat Transformasi Bandar (UTC) ini dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada 22 September 2012. 


Untuk rekod, bangunan UTC Kuala Lumpur sebelum ini di kenali sebagai Puduraya sebelum ditukar nama kepada Pudu Sentral. 


Bagi mereka yang tak tahu apa itu UTC, UTC ialah pusat sehenti yang diperkenalkan kerajaan untuk memudahkan masyarakat bandar mendapatkan akses kepada keperluan yang disediakan oleh agensi kerajaan, swasta dan badan bukan kerajaan di bawah satu bumbung melalui Program Transformasi Bandar.


Dengan adanya UTC, warga kota boleh membuat pelbagai urusan seperti pembayaran zakat, cukai, urusan kad pengenalan selain menyediakan tempat rekreasi, seperti 'Wall Climbing', studio Aerobik dan gelanggang futsal.


Bangunan UTC Kuala Lumpur  merupakan UTC ke 2 di negara ini menempatkan 39 jabatan kerajaan dan swasta serta pusat pembangunan dan aktiviti belia, ruang perniagaan produk tempatan dan pusat kegiatan NGO.


Secara peribadi, ada baiknya agensi-agensi kerajaan dan swasta ditempatkan dibawah satu bumbung di mana dapat memudahkan orang ramai membuat urusan masing-masing di bawah 1 bumbung namun untuk jangka masa panjang kawasan ini mungin akan menjadi sesak apabila ianya menjadi tumpuan orang ramai.  Atau mungkin untuk mengelakkan kesesakan, lebih banyak UTC perlu dibuka di tempat-tempat lain.  Wallahualam...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~  

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget