Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Doa Akhir Tahun Dan Awal Tahun Hijrah



Memandangkan kita akan menyambut Maal Hijrah 1432M tak lama lagi, saya mahu berkongsi dengan anda semua doa akhir tahun dan awal tahun Hijrah.


DOA AKHIR TAHUN HIJRAH


Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib  pada akhir bulan Zulhijjah.


Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata "Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun".




DOA AWAL TAHUN HIJRAH


Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata "Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".




Marilah kita sama-sama membaca doa akhir dan awal tahun hijrah ini semoga kita diampunkan atas kesalahan-kesalahan serta meminta perlindungan Allah SWT daripada pelbagai bentuk kejahatan syaitan dan manusia.


Adios~~~~

Comments
1 Comments

1 comments:

Mohamadazhan.com said...

infi menarik, dah selesai berdoa utk akhir tahun, lepas mghrib doa awal tahun :)

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget