Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Daging Kambing Tidak Bahaya Untuk Kesihatan ?



Menurur Pakar Makanan dari Program Dietetik, Universiti Sains Malaysia (USM), daging kambing tidak bahaya untuk kesihatan bagi pengidap darah tinggi dan sakit jantung.


Daging kambing tergolong dalam kumpulan daging merah seperti lebu, kerbau serta biri-biri dan boleh dikatakan kesemua jenis daging ini tidak banyak perbezaan kandungan kolesterol.

 
Apa yang paling penting ialah pengambilan daging perlu dikawal dan dimakan dalam kuantiti yang sederhana mengikut keperluan dan tahap kesihatan.




Pandangan bahawa daging kambing tidak sesuai diambil oleh penghidap penyakit darah tinggi atau jantung hanya merupakan satu persepsi sehingga menyebabkan orang ramai takut untuk makan daging tersebut.


Kandungan kolesterol dalam daging akan menjadi rendah setelah dibuang lemaknya. Sebab itu lemak yang terdapat pada daging perlu dibuang sebelum dimasak dan dimakan.

 
Sebenarnya, tahap kesihatan seseorang individu itu boleh terjejas   sekiranya daging yang dimakan tanpa mengira jenis diambil tanpa kawalan atau mengikut keperluan yang sepatutnya. Oleh itu makanlah untuk hidup, bukannya makan untuk kenyang !


Adios~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

noorafzan.blogspot.com said...

bukan hidup untuk makan la rizal..
haha!

ISZA said...

apa2 makanan pun.. kalau terlebih memang memudaratkan..

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget