Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN PENUH :-


Thailand 2-0 Malaysia (Agg 3-1)
  • Thailand : Teerasil Dangda (59'), Teerathon Buthmanian (64')

Keputusan Malaysia VS Thailand Separuh Akhir 2 Live AFF Piala Suzuki 13 Disember 2012 menyaksikan Malaysia kalah 2-0 kepada Thailand sekaligus Malaysia GAGAL memepertahankan kejuaraan AFF Piala Suzuki 2010.


Pada separuh masa pertama, Thailand jelas mendominasi permainan sehingga tidak membenarkan Malaysia melancarkan serangan ke kubu Gajah Perang.


Kontoversi tercetus dalam perlawanan ini apabila Muhammad Fadhli Shas dibuang padang akibat menerima 2 kad kuning minit ke 39 dari pengadil dari Korea, Lee Min Hu selepas melihat Fadhli Shas dan pemain Thailand berasak-asakan dan berbalah dalam 1 insiden. Malaysia bermain 10 orang di atas padang. 


Tamat separuh masa pertama Thailand 0-0 Malaysia. 


Separuh masa kedua menyaksikan Thailand mendapat gol pertama hasil jaringan Teerasil Dangda minit ke 59 yang berjaya melepasi Amar Rohidan dan Aidil Zakuan sebelum merembat masuk melepasi Farizal Marlias. 


K. Rajagopal melakukan rombakan akibat kehilangan seorang pemain di atas padang. Safee Sali, Khyril Muhaimeen dan Faizal Mohammad di bawa masuk untuk menanmbah sengat Malaysia. 


Thailand terus menekan Malaysia apabila mendapat jaringan ke 2 menerusi Teerathon Buthmanian minit ke 64 dari dari bola muntah menjadikan kedudukan Thailand 2-0 Malaysia


Malaysia yang kian tertekan terus berusaha mencari gol penyamaan namun Thailand bermain secara total football sehingga sukar buat pemain Malaysia mendapatkan bola.


Keputusan kekal sehingga wisel ditiupkan pengadil. Malaysia GAGAL memepertahankan kejuaraan AFF Piala Suzuki 2010. Perlawanan akhir akan menyaksikan Thailand VS Singapura.


Walaupun ramai yang menundingkan jari kepada pengadil yang melayangkan kad merah kepad Fadhli Shas namun kita jua perlu mengakui bahawa taktikal K.Rajagopal langsung tidak menjadi dalam perlawanan ini. Agak-agak K. Rajagopal letak jawatan tak lepas ini ?



PREVIOUS ENTRY


Keputusan Malaysia VS Thailand Separuh Akhir 2 Live AFF Piala Suzuki 13 Disember 2012 akan diketahui malam ini. Keputusan Malaysia VS Thailand AFF Piala Suzuki ini amat penting untuk kedua-dua pasukan ini bagi menentukan pasukan manakah yang layak ken final.


Perlawanan Malaysia VS Thailand Separuh Akhir 2 Live AFF Piala Suzuki 13 Disember 2012 ini akan berlangsung di Stadium Supachalasai, Bangkok jam 8 malam.


Dalam perlawanan pertama peringkat kumpulan, Malaysia kalah 0-3 kepada Singapura, kemudian Malaysia menang besar 4-1 ke atas Laos dan Malaysia menundukkan Indonesia 2-0 untuk layak ke separuh akhir.


Manakala Thailand menang dalam semua perlawanan peringkat kumpulan. Dalam perlawanan separuh akhir 1 di Bukit Jalil, Malaysia terikat 1-1 dengan Thailand.


Skuad Harimau Malaya perlu menang bagi mencerahkan peluang mempertahahkan kejuaraan AFF Piala Suzuki yang dimenangi pada 2010 di Indonesia.


Siaran langsung perlawanan Malaysia VS Thailand Separuh Akhir 2 Live AFF Piala Suzuki 13 Disember 2012 akan disiarkan di TV1 dan Astro SuperSport saluran 813 jam 8.00 malam.


Bagi yang nak menonton secara live streaming Malaysia VS Thailand Semi Final 2 Live AFF Piala Suzuki 13 Disember 2012  boleh tonton di link yang disediakan di bawah ini :-


Bagi yang tak dapat menonton tak perlu bimbang kerana keputusan (result) Malaysia VS Thailand ini akan di kemaskini di Blog Aku Dan Sesuatu sejurus perlawanan tamat...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget