Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



KEPUTUSAN PENUH : 


Malaysia 4-1 Laos
  • Malaysia : Safiq Rahim (15'), Safee Sali (66'), Wan Zack Haikal (75'), Khyril Muhaimeen (79')
  • Laos : Khonesavanh (39')

Keputusan Malaysia VS  Laos live AFF Piala Suzuki 28 November 2012 menyaksikan Malaysia menang 4-1 ke atas Laos dalam perlawanan ke 2 peringkat kumpulan B.


Pada separuh masa pertama, Malaysia menguasai permainan. banyak serangan yang dijanakan pemain Malaysia. Hasilnya Safiq Rahim menjaringkan gol pertama menerusi sepakan percuma cantik minit ke 15.


Walaubagaimanapun Laos berjaya merapatkan kedudukan menerusi sepakan Khonesavanh yang mengenai kaki Aidil Zakwan sekaligus melantun melepasi Farizal Marlias


Tamat separuh masa pertama, kedudukan Malaysia 1-1 Laos. Malaysia menguasai permainan namun Laos berjaya menjaringkan gol penyamaan.


Separuh masa kedua Malaysia terus mengasak mencari gol kemenangan. Banyak percubaan ke arah pintu gol Laos menerusi NorSHahrul Idlan Talaha dan Safee Sali namun dinafikan penjaga gol Laos.


Gol ke 2 Malaysia hadir menerusi tab Safee Sali yang menerima hantaran silang Wan Zack menewaskan penjaga gol Laos.


Harimau Malaya terus mengasak dan terus menambah gol ke 3 menerusi tandukan Wan Zack Haikal minit ke 75 hasil hantaran Gunalan.


Gol ke 4 hadir menerusi Khyril Muhaimeen yang membuat larian solo minit ke 79 lalu mudah menewaskan penjaga gol Laos.


Kedudukan Malaysia 4-1 kekal sehingga ke wisel penamat ditiupkan. Selepas ini Malaysia akan menentang Indonesia pada 1 Disember 2012. Malaysia harus MENANG menentang Indonesia untuk layak ke peringkat separuh akhir...


P/S : Dah habis game apa lagi moh kita main RM1,000,000 Where The Money Drop atau menonton Fear Factor Malaysia ini ...



PREVIOUS ENTRY


Keputusan Malaysia VS  Laos live AFF Piala Suzuki 28 November 2012 akan diketahui malam ini. Keputusan Malaysia VS  Laos amat penting buat kedua-dua pasukan perlu menang bagi mencerahkan peluang layak ke separuh akhir. 


Perlawanan Malaysia VS  Laos live AFF Piala Suzuki 28 November 2012 akan berlangsung di Stadium Nasional, Bukit Jalil.


Dalam perlawanan pertama peringkat kumpulan, Malaysia kalah 0-3 kepada Singapura manakala Laos pula seri 1-1 menentang Indonesia.


Skuad Harimau Malaya perlu menang bagi mencerahkan peluang mempertahahkan kejuaraan AFF Piala Suzuki yang dimenangi pada 2010 di Indonesia.


Siaran langsung perlawanan Malaysia VS  Laos live AFF Piala Suzuki 28 November 2012 akan disiarkan di TV1 dan Astro SuperSport saluran 813 jam 8.40 malam.


Bagi yang nak menonton secara live streaming Malaysia VS Laos live AFF Piala Suzuki 28 November 2012, boleh tonton di link yang disediakan di bawah ini :-


Bagi yang tak dapat menonton tak perlu bimbang kerana keputusan (result) Malaysia VS  Laos live AFF Piala Suzuki 28 November 2012 ini akan di kemaskini di Blog Aku Dan Sesuatu sejurus perlawanan tamat...


P/S : Sementara menunggu perlawanan ini berlangsung apa kata kita main RM1,000,000 Where The Money Drop atau menonton Fear Factor Malaysia ini terlebih dahulu...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget