Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Sukan Asia Guangzhou China 2010


Sukan Asia Guangzhou China 2010 merupakan kali kedua China menganjurkan Sukan Asia dalam tempoh 20 tahun selepas Sukan Asia kali terakhir di adakan di China iaitu di Beijing pada 1990.


Sejumlah 476 acara dalam 42 sukan dijangka dipertandingkan oleh atlit, menjadikannya acara terbanyak dalam sejarah Sukan.


Untuk edisi ke-16 Sukan Asia Guangzhou China 2010 kali ini, Malaysia menghantar kontinjen terbesar melibatkan 333 atlet berserta 144 pegawai yang melibatkan 28 jenis sukan yang di sertai.




Sukan yang disertai kontinjen negara ialah akuatik, memanah, olahraga, badminton, biliard, boling, tinju, catur, kriket, basikal, ekuestrian, lawan pedang, bola sepak, golf, gimnastik, hoki, kabaddi, karate, ragbi, sukan pelayaran, sepaktakraw, menembak, skuasy, ping pong, taekwando, wusyu, bola tampar dan triathlon.


Malaysia meletakkan sasaran 9 pingat emas untuk kejohanan kali ini. 9 pingat emas yang diharapkan dari Sukan Asia di Guangzhou ialah daripada acara skuasy, basikal, boling dan wusyu.


Jangan lupa saksikan upacara perasmian live Sukan Asia Guangzhou China 2010 edisi ke 16 di Astro Arena  saluran 801 pada 12 November 2010 jam 8 malam  ... 


Adios~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

amirah said...

harini perasmiannya rupanya

Sharinginfoz said...

tengok esok bola malaysia vs china kena dapatkan at least seri untuk mara ke pusingan 16 pasukan

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget