Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Tuisyen Rakyat 1Malaysia (i-TR1M)



Program Interaktif - Tuisyen Rakyat 1Malaysia (i-TR1M) telah pun dilancarkan baru-baru ini. Tuisyen Rakyat 1Malaysia secara percuma kepada pelajar di seluruh negara yang bakal menduduki peperiksaan umum pada tahun ini.


Jumlah yang diperuntukkan kerajaan untuk program berjumlah RM2 juta. Projek perintis program itu akan dilaksanakan di negeri Selangor melibatkan 10,000 pelajar yang bakal menduduki peperiksaan UPSR, PMR dan SPM pada tahun ini.


Program ini berlangsung dari 18 Jun hingga Oktober ini dilaksanakan di 107 buah sekolah iaitu 30 buah sekolah menengah dan 77 buah sekolah rendah di Selangor.


Matlamat Program iTR1M adalah untuk memberi bimbingan di luar waktu sekolah secara percuma kepada anak-anak golongan berpendapatan rendah pelbagai kaum dan membantu mereka mengoptimumkan penggunaan "Netbook 1Malaysia" dan kemudahan ICT yang disediakan kerajaan.


Secara peribadi ada bagusnya program ini dilancarkan. Sekurang-kurangnya dapat memberi peluang kepada pelajar yang kurang berkemampuan untuk menikmati tuisyen sama seperti pelajar di bandar. Apa yang diharapkan agar program ini dapat diperluaskan di negeri-negeri lain juga...


P/S : Nantikan lagi pengumuman 'istimewa' dari kerajaan kepada rakyat menjelang Pilihanraya ke 13...



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
0 Comments

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget