Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Kelantan Juara (Pemenang) Liga Super 2012 !

Kelantan Juara (Pemenang) Liga Super 2012 !


Kelantan sah juara (pemenang) Liga Super 2012 sekaligus mempertahankan gelaran Juara Liga Super 2011. Kelantan mengesahkan gelaran juara Liga Super buat musim ke 2 berturut-turut selepas berpesta gol membelasah Perak 6-0 di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu 7 Julai 2012. 


Untuk rekod, kejayaan skuad The Red Warriors itu dicapai ketika saingan musim ini masih berbaki 2 perlawanan, lebih mudah berbanding ketika mereka hanya mengesahkan kejuaraan Liga Super musim 2011 iaitu pada perlawanan terakhir. 


Selepas 24 perlawanan, Kelantan tidak mampu lagi dicabar di tangga teratas dengan 57 mata sambil Lions XII turut mengesahkan status sebagai naib juara Liga Super musim ini dengan 50 mata. Walaubagaimanapun perebutan tempat ke 3 masih terbuka untuk semua pasukan yang bertanding. 


Kelantan kendalian jurulatih dari Croatia, Bojan Hodak ternyata unggul musim ini apabila mereka bukan saja muncul juara Piala FA menewaskan Sime Darby 1-0, Mei lalu, malah mara ke suku akhir Piala AFC untuk bertemu kelab Iraq, Arbil, 18 dan 25 September depan.


Tahniah buat pasukan Kelantan yang sudah pun memenangi 2 trofi utama untuk tahun 2012. Semoga kecemerlangan ini dapat diteruskan pada masa akan datang. Pasukan lain tak cemburu ke dengan kejayaan Kelantan ?.....



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

Sharinginfoz said...

tahniah buat kelantan

ParkAir said...

pasukan lain sila cemburu hehe.

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget