Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted


 KEPUTUSAN PENUH : MALAYSIA 2-1 TAIWAN

Wisel penamat ditiupkan. Malaysia menang 2-1 ke atas Taiwan. Walaupun menang, keputusan ini masih tidak selesa kerana di Taiwan nanti kita tak tahu apa akan jadi. Apa yang penting pemain jangan mudah hilang fokus di Taiwan nanti.

Penjaga gol Malaysia nyaris tertewas sekali lagi hasil percubaan jauh pemain Taiwan namun bola itu tersasar jauh. Safiq Rahim dibawa keluar dan memasukkan Mohd Shakir.

Taiwan berjaya menjaringkan gol pertama minit ke 76 ketika barisan pertahanan leka menyerang. Tiada pemain Malaysia yang mengawasi Chen Po Liang  ketika itu.


Separuh masa kedua bermula dengan cemerlang apabila Malaysia mendapat gol kedua menerusi tandukan Aidil Zafuan dari sepakan pernjuru pada minit ke 54. Taiwan nampak kian tertekan

Wisel ditiupkan menandakan separuh masa pertama tamat. Nampaknya Malaysia menguasai permainan selepas gol yang pertama. Di harapkan prestasi ini akan berterusan. 

Safiq Rahim menjaringkan gol pertama Malaysia menerusi sepakan first timer dari luar kanan kotak penalti pada minit ke 28. Memang cantik jaringan ini. 

Helmi Ramli yang di lihat gugup dibawa keluar dan digantikan dengan penyerang Terengganu Abdul Hadi Yahya pada minit ke 27.


Satu percubaan menarik dari Badrol Bakhtiar pada minit ke 16 namun di tepis keluar oleh penjaga gol Taiwan. Malaysia terus mengatur langkah untuk terus menekan Taiwan.

Permainan sudah di mulakan dengan Malaysia nampak garang mengancam kubu Taiwan namun Sharbinie Alawee terlebih dahulu diuji dengan serangan pantas Taiwan dari jarak jauh.

Kedua-dua pasukan sudah masuk ke padang. Malaysia tampil dengan jersi biru putih manakala Taiwan pula dengan jersi serba putih.


PREVIOUS ENTRY


Malam ini sekali lagi peminat bolasepak negara akan ternanti-nantikan keputusan @ result Malaysia VS Taiwan (Chinese Taipei) live pusingan pertama Kelayakan Piala Dunia 2014 di Brazil.

Perlawanan kedua (2nd leg) pula akan dilangsungkan di Taiwan pada 3 Julai 2011 nanti. Oleh itu penting buat Malaysia mempuyai kelebihan jaringan gol di laman sendiri.

Jika Malaysia berjaya mengalahkan Taiwan pada pusingan pertama, Malaysia akan bertemu dengan Singapura pada 23 Julai dan 28 Julai nanti.

Untuk rekod, kali terakhir pertemuan melibatkan kedua pasukan ialah pada tahun 2000 di mana menyaksikan pasukan negara tersungkur 3-2 di Bangkok.

Pada perlawanan ini penjaring terbanyak Piala Suzuki AFF 2010, Safee Sali akan diturunkan selepas mendapat pelepasan dari kelab Indonesia, Pelita Jaya. 


Penyerang Kelantan, NorShahrul Idlan Talaha juga di khabarkan sudah cergas di samping S Chanturu. Ini perkhabaran baik buat skuad Harimau Malaya.

Tetapi harus diingatkan agar pemain tidak mengambil mudah cabaran lawan dan pastinya peminat tempatan berharap dapat mencatatkan kemenangan pada malam ini.

Apa-apa pun jangan lupa saksikan siaran langsung perlawanan ini di Stadium Nasional Bukit Jalil. Kepada yang tak dapat tiket tu boleh tonton siaran langsung (live) di TV1`dan Astro Arena saluran 801 jam 8.40 malam 29 June 2011.

Keputusan @ result Malaysia VS Taiwan (Chinese Taipei) live pusingan pertama Kelayakan Piala Dunia 2014 Brazil akan di update di blog ini sejurus perlawanan tamat...


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

Sharinginfoz said...

semoga malaysia menang malam ini

amirah said...

tak tengok sepenuhnya, tp nape khairul fahmi tak turn? injured ke

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget