Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



LATEST UPDATE


Manchester United menang 2-1 (Agg 3-1)  ke atas Chelsea dalam perlawanan timbal balik di Old Trafford. Ini bermakna MU layak ke separuh akhir UEFA Champions League 2010/2011.


Gol MU di jaringkan oleh Javier Hernandez pada minit ke 43 hasil hantaran leret Ryan Giggs di depan pintu gol. 




Tersentak dengan jaringan itu, Chelsea memasukkan Didier Drogba pada separuh masa kedua menggantikan Fernando Torres untuk memburu gol penyamaan.


Ketika Chelsea rancak menyerang, Ramires dihadiahkan kad merah kerana mengasari Nani. Chelsea berjaya menjaringkan gol penyamaan melalui Didier Drogba pada minit ke 77 walaupun bermain dengan 10 orang.




Walaubagaimanapun gol itu tidak bertahan lama apabila saat Park Ji Sung yang tidak dikawal menjaringkan gol ke 2 MU pada minit ke 77.


Dalam 1 lagi perlawanan, Shakhtar Donetsk tewas 0-1 (Agg 1-6) kepada Barcelona hasil jaringan Lionel Messi pada minit ke 43. 




Nampaknya dalam perlawanan ini, Pep Guardiola banyak menurunkan pemain simpanan bagi mengelakkan pemain utama mengalami kecederaan bagi menghadapi Real Madrid sabtu ini dalam La Liga.


Manchester United dan Barcelona berjaya melangkah ke separuh akhir Liga Juara-Juara Eropah. 2 lagi pasukan yang di jangka layak adalah Schalke 04 dan Real Madrid.


PREVIOUS ENTRY


Pasti ramai yang ternanti-nantikan keputusan perlawanan Manchester United VS Chelsea dan Shakhtar Donetsk VS Barcelona suku akhir 2nd Leg Liga Juara-Juara Eropah 13 April 2011 ini kan. 


Di atas kertas, MU memiliki kelebihan apabila bermain di gelanggang sendiri dan memiliki kelebihan 1 gol di tempat lawan. MU hanya perlu seri 0-0 untuk layak ke separuh akhir.




Chelsea pula bermain di bawah tekanan kerana inilah trofi yang masih tinggal untuk Chelsea untuk musim ini. Jika kalah, Chelsea akan pulang tanpa sebarang trofi musim ini.

 
Nasib jurulatih Chelsea, Carlo Ancelotti juga dalam bahaya setelah berjaya mendapatkan Fernando Torres dari Liverpool tetapi pemain itu gagal menyerlah di bawah bimbingan beliau.



Satu lagi perlawanan menyaksikan Shakhtar Donetsk VS Barcelona yang berlangsung di Ukrain. Nampaknya Barcelona adalah pilihan setelah menang 5-1 pada perlawanan pertama.


Apa-apa pun jangan lupa saksikan perlawanan Manchester United VS Chelsea live di Astro ESPN saluran 812 jam 2.40 am manakala Shakhtar Donetsk VS Barcelona live di Astro Star Sports di saluran 813 jam 2.40 a.m


Keputusan @ result perlawanan Manchester United VS Chelsea dan Shakhtar Donetsk VS Barcelona akan di update di blog ini sejurus perlawanan tamat...


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~

Comments
3 Comments

3 comments:

Sharinginfoz said...

tunggu siapa pasangan masing2 separuh akhir nanti

amirah said...

glory glory MU..

shaffique said...

sedih la chelsea kalah. huhu.


My latest entry : Heroin Kartun Disney Versi Gothic

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget