Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted



LATEST UPDATE 


Keputusan @ result perlawanan Arsenal VS Barcelona Live 1st Leg 16 Pasukan  Liga Juara-Juara Eropah  2010/2011 berpihak kepada Arsenal yang menang 2-1 ke atas Barcelona.


Arsenal yang garang menyerang seawal permainan terkejut dengan jaringan awal Barcelona menerusi David Villa yang melepasi offside sekaligus menewaskan penjaga gol Arsenal.




Permainan banyak di dominasi Barcelona menyukarkan Arsenal mencari rentak untuk menembusi benteng kebal Barcelona.  


Separuh masa kedua juga banyak di dominasi oleh Barcelona sehinggalah minit ke 78 Van Persie yang menerima hantaran Gael Clichy menjaringkan gol penyamaan dalam sudut yang sukar. 




Seakan-akan mendapat semangat dari gol itu, Arsenal memperoleh gol ke 2 hasil serangan pantas Samir Nasri yang melorongkan bola untuk Andrey Arshavin  pada minit ke 83 untuk menjaringkan gol.


Tersentak dengan gol kedua itu, Barcelona mengasak bertali arus menerusi Daniel Alves dan Lionel Messi tetapi Arsenal kebal bertahan untuk membawa kelebihan 1 gol ke Nou Camp. Tahniah Arsenal !


Previous Entry


Pasti ramai yang tertunggu-tunggu keputusan @ result Arsenal VS Barcelona Live 1st Leg 16 Pasukan Liga Juara-Juara Eropah (UEFA Champion League) 2010/2011 (17 Februari 2011) ini kan.


Pertembungan gergasi Rropah ini memang amat di nanti-nantikan kerana kedua-dua pasukan ini memiliki corak permainan yang hampir sama iaitu corak serangan yang kreatif.


Jom kita terjah starting line up untuk perlawanan ini :- 

 

 
Kelebihan buat Arsenal apabila perlawanan ini di adakan di Stadium Emirates dan kehadiran semula pemain sayap lincah, Samir Nasri ke dalam pasukan.


Barcelona yang seri mengejut kepada Sporting Gijon baru-baru ini pastinya mahu bangkit dan meneruskan rentak kemenangan.




Pemain tumpuan perlawanan ini pastinya Cesc Fabregas (Arsenal) dan Lionel Messi (Barcelona). Untuk rekod, Messi tidak pernah menjaringkan gol di England.


Jangan lepaskan saksikan perlawanan menarik ini live di Astro ESPN channel 812 jam 3.40 pagi. Keputusan dan laporan perlawanan ini akan di update di blog ini sejurus perlawanan tamat..


Velasrizal Rodriguez

 
Adios~~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

Sharinginfoz said...

yes arsenal menang tetapi kena main lagi baik kat barcelona since barcelona dapat advantage gol di tempat lawan

khairul akmal bin azman said...

syabas arsenal..
van persie back!

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget