Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Tema Hari Kemerdekaan 2012 : Janji Ditepati !




Tema Hari Kemerdekaan 2012 ialah 'Janji Ditepati'. Dengan tema Janji Ditepati, Hari Kemerdekaan ke 55 kali ini akan diadakan di Kuala Lumpur pada 31 Ogos 2012 manakala Sarawak pula akan menjadi tuan rumah sambutan Hari Malaysia pada 16 September 2012.


Perarakan Hari Kemerdekaan akan diadakan di Dataran Merdeka manakala pada sebelah malamnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan bersama rakyat di Stadium Nasional Bukit Jalil untuk menyampaikan amanat merdeka dan amanat Hari Malaysia.


Hari Malaysia akan disambut di Sarawak pada 16 September 2012 dan berkemungkinan besar sambutan ini di adakan di kawasan luar bandar di Sarawak.




Orang rami diseru supaya mengibarkan Jalur Gemilang di setiap rumah, setiap kedai, setiap gedung dan pejabat dan ini tidak mengira latar belakang politik dan pentadbiran masing-masing. 


Yang menariknya, Hari Kemerdekaan ke 55 kali ini jatuh pada 31 Ogos 2012 iaitu hari jumaat. Maka dengan ini seluruh rakyat Malaysia akan bercuti selama 3 hari ! Bolehlah merancang bercuti bersama keluarga dan yang tersayang sempena cuti 3 hari ini..


Ooh ya, apa pendapat anda tentang tema Hari Kemerdekaan 2012 iaitu 'Janji Ditepati' ? Bunyi macam berbau politik kan. Maklumlah tema ini ialah tema program Kerajaan Barisan Nasional untuk mengwar warkan bahawa janji yang mereka buat telah dilaksanakan. Maklumlah Pilihan Raya sudah dekat maka tema ini digunakan secara meluas untuk lebih dekat di hati rakyat....



Velasrizal Rodriguez



Adios~~~~~~

Comments
2 Comments

2 comments:

ParkAir said...

Tema terpendek kot aku penah dengar. Tapi ya, sangat berbau BN temanya.

Sandokhan said...

Setuju...berbaur politik sungguh tema kali ini...

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget