Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Tonton Maharaja Lawak Akhir (Final) Live 24 June 2011

Pastinya ramai yang tertunggu-tunggu untuk tonton Maharaja Lawak Akhir (Final) live dari Stadium Melawati Shah Alam 24 June 2011 malam ini bagi mengetahui siapakah yang akan membawa balik gelaran juara @ pemenang Maharaja Lawak 2011. 

Juara @ pemenang Maharaja Lawak akan membawa pulang wang tunai sebanyak RM350,000. Manakala tempat kedua dan ketiga bakal memenangi wang tunai sebanyak RM250,000 dan RM150,000. Tempat keempat akan dapat RM50000. Memang lumayan hadiah tu kan.

Finalis Maharaja Lawak akan membuat 2 persembahan untuk malam final di mana 1 persembahan bebas manakala 1 lagi bertemakan muzikal komedi.

Inilah dia finalis Maharaja Lawak Astro yang akan berentap di Final :-

Sedikit analisis kekuatan finalis Maharaja Lawak Akhir :-
Jozan 
Peserta favorite untuk menang. Mula mencipta populariti sebagai pengacara Raja Lawak. Mempunyai ramai peminat. Walaupun punch line tak berapa kelakar orang still akan gelak jugak. Boleh membawa sesuatu karektor dengan berjaya. 

Nabil 
Satu-satunya peserta solo. Lawak Nabil sentiasa up to date. Jalan penceritaan yang jelas. Pandai menggunakan imaginasi dalam komunikasi dengan orang halimunan. Walaupun punch line tak berapa kelakar orang still akan gelak. Pandai menggunakan props dengan baik.

Sepah 
Kombinasi 3 serangkai yang baik. Peserta paling kosisten setakat ini. Punch line yang paling menjadi. Walaupun kelakar tapi masih tak ramai yang mengundi mereka ni. Kadang-kadang lawak Sepah ni kasar sikit. Lawak paling melayu setakat ini.

Jambu 
"Muka legend tapi hati kiut" memang kena dengan Jambu. Pernah menjadi juara mingguan beberapa kali. Pandai menggunakan lawak slapstik. Lawak dah sampai tahap international. Namun sejak 2 minggu terakhir lawak mereka kureng sikit. Penggunaan punch line yg terlalu kerap boleh memakan diri.   

Apa-apa pun jangan lupa tonton Maharaja Lawak akhir (final) live 24 June 2011 di Stadium Melawati Shah Alam. Kalau tak dapat tiket tu boleh tonton di luar Stadium Melawati. Biasanya skrin besar akan di sediakan.
Tak pun boleh tonton di Astro Warna saluran 132 jam 10 malam. Mana yang tak langgan Astro Warna tu boleh tengok di Youtube selepas videonya diupload. 

Agak-agaknya siapakah yang akan muncul pemenang @ juara Maharaja Lawak 2011 ini ya? Antara Jozan, Sepah, Nabil dan Jambu yang mana pilihan anda  untuk muncul juara ?

P/S : Sementara kita tunggu siaran langsung Maharaja Lawak Akhir ni, apa kata kita tengok persembahan Lady Gaga dulu..


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~~

Comments
5 Comments

5 comments:

Noor Fatin said...

saya sokong sepah :)

Noor Fatin said...

ni ha dah buat dah dlu..

http://fatinlovefaiq.blogspot.com/2011/04/tutorial-cara-meletakkan-burung-twitter.html

tengok la. hehe

Anonymous said...

if saya pengadil: saya bagi:
sepah no 1 (3 org dpt sorang 100k)
jozan no 2 (2 org dpt 100k sorang)
nabil no 3 (ambik 100k tu sorang dia je)
jambu (setiap org yg menang bagi 15k kat tokey & yus)
jadik pemenangnya ialah jambu...

kalau saya peminat: saya pilih
zizan (individu, no johan), tokey (sorang je, no yus), nabil (of course le sbb dia sorang) dan juaranya ialah SEPAH (satu team)!

Anonymous said...

sokong.... sepah juara... jenuh sms nie... sampai abis topup kt kedai...

Zura Tahir said...

syabas pd nabil..satu2nye peserta solo yg sampai ke final..nabil kreatif...lawak yg kite xpk..

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget