Aku Lihat Aku Fikir Aku Tulis...

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

You need to upgrade your Flash Player to version 10 or newer.

Ruang Iklan

Photobucket Be The Most Wanted ruang pengiklanan Be The Most Wanted Be The Most Wanted
Be The Most Wanted Be The Most Wanted Maxis Maxis Be The Most Wanted

Kena Lagi Service Tax Kad Kredit RM50 !



Baru-baru ini saya telah cek akaun kad kredit saya secara online. Saja je cek takut-takut ada transaksi bukan milik saya. Biasanya lepas guna kredit kad, saya terus bayar balik.


Bila saya cek baru-baru ini saya terkejut apabila ada hutang lagi RM50. Pelik juga, biasanya akaun saya tiada hutang selepas saya bayar penuh setiap kali guna. 


Rupa-rupanya hutang RM50 ini datangnya dari service tax yang dikenakan oleh kerajaan kepada semua pemilik kad kredit bermula 1 Januari 2010.




Untuk rekod, ini kali ke 2 saya kene service tax ini. Ini bermakna dah RM100 kerajaan dapat keuntungan dari saya!  Memang kerajaan boleh lakukan apa sahaja untuk cari duit !


Nasib baik kad Visa saya dah cancel, kalau tidak nilainya pasti berganda. Kad yang ada sekarang terpaksa di kekalkan untuk tujuan kecemasan. 




Pada 7 Oktober ini kerajaan akan membentangkan bajet 2012. Kalau untuk bajet 2011, kerajaan dah memperkenalkan service tax RM50 untuk kad kredit, untuk bajet 2012 pula tak tahu cukai apa pula yang akan di perkenalkan.


Adalah lebih baik kerajaan naikkan cukai bagi rokok dan arak sebab kedua-dua benda ini membawa kemudaratan kepada masyarakat. 


Rasanya kerajaan tak akan naikkan cukai sesuka hati dan pastiya akan menumpukan lebih kepada kesejahteraan rakyat. Maklumlah pilihanraya dah dekat....


Velasrizal Rodriguez


Adios~~~~

Comments
4 Comments

4 comments:

Sandokhan said...

letih arr GST nie...rakyat macam kena tiaw je..?

Sharinginfoz said...

kira sedekahlah kan bro untuk kepentingan rakyat, he he he

Noor Fatin said...

saya tak pakai kad kredit. hehe tak tau sgt :)

Anonymous said...

mmg lah cukai rokok dan arak sentiasa naik bang.. rm50 tue untuk mengajar manusia supaya jangan senang2 nak amik credit card, berapa ramai remaja dan belia kita hutang credit card. jangan pikir tang yg negative aja, yg positive pikir jugak

Related Posts with Thumbnails

    ShoutMix chat widget